Faleza Dunării – gunoaie și iar gunoaie

Ieri a fost o zi așa frumoasă afară, încât am lăsat toate sarcinile pe care le aveam de făcut și la ințiativa prietenelor mele am ieșit la o plimbare cu rolele pe faleză. Toate bune și frumoase, atmosferă de primăvară, copacii înfloriți și o grămadă de lume. Cred că aproape toți liceenii au chiulit ieri de la ore ca să se plimbe pe faleză, mulți tineri cu biciclete, copii cu părinți, bunici și nepoți, toată lumea a ieșit din case pentru a se bucura de o plimbare pe malul Dunării. Am avut parte de o plimbare plăcută, până când am ajuns aproape de bac, în zona în care s-a construit portul de ambarcațiuni, unde stare de spirit mi s-a schimbat, când am văzut cum gunoiul era stăpân.

Pe toată lungimea portului, îți răpea privirea de la priveliștea minunată, un covor de resturi vegetale, peturi, hărtii și mâl, iar cum vremea s-a încălzit, toate acestea erau dublate și de mireasmă pe care o împrăștiau în aer. Când un străin vine la noi în oraș, prieten din altă țară sau o rudă din provincie, primul lucru care il arătăm este faleza. Mereu ne laudăm că faleza este un loc reprezentativ al Galațiului, loc ideal de promenadă, relaxare si agrement, dar zilele acestea, socoteala din târg nu se potrivește cu cea de acasă. Mă miră și mă indignează faptul că nimeni nu se sinchisește să facă curat. Sau ar trebui să nu mă mire? Cât poate oare să dureze ca niște oameni să adune mizeria aia care strică frumusețea falezei? Chiar sunt curioasă să aflu de câte resurse este nevoie pentru a nu mai fi nevoită să zic: ce oraș murdar! Ca să nu mai vorbim de gunoaiele de la Trecere bac ce sunt prezente de ani de zile, încât deja sunt una cu peisajul, nu mai surprinde pe nimeni. Probabil o să spuneți așa-i la români? Eu sincer m-am cam săturat să aud asta!

Sunt tânără și probabil sintagma de când mă știu sună puțin comic, dar de când mă știu faleza e aceeași, nimic nu s-a schimbat, cu excepția parcului de skate și role, iar recent, s-a realizat și un parc pentru câini (care aduce mai degrabă cu un țarc). Îmi pare rău că nu se investește mai mult, pentru că faleza are un potențial uriaș și totuși este prea puțin exploatat. Chiar nu sunt fonduri? Știu că sunt alte lucruri mult mai importante care necesită mulți bani, dar dacă tot suntem amărâți, măcar când ieșim din case într-un oraș curat și frumos să se mai descrețească puțin frunțile. Mai e puțin și vin alegerile locale. Ei bine, abia aștept să votez! Stimați candidați, vreți votul meu? Îngrijiți-vă de Galați și face-ți ceva memorabil în orașul ăsta, nu doar o pistă pentru role și bicicliști (care a costat o avere pentru trei kilometri de asfalt vopsit) și niște palmieri la Bănci!

Despre Lili Nistor

Mă numesc Lili, am 20 de ani și sunt în zodia Taur...Glumesc! Pot spune despre mine că sunt o fire optimistă, veselă și deschisă, căreia îi plac lucrurile simple și bine făcute. În ceea ce privește munca mea la Imagine&Brand voi încerca să fiu imparțială, exceptând articolele în care îmi voi exprima opinia, critică uneori, despre o situație sau un eveniment. Îmi plac oamenii care au ceva de spus, deci părerile sau sugestiile voastre sunt oricând binevenite. :*

Lasă un comentariu

