Înviere sau petrecere?


„Priveşte un miel cât e de blând. Joacă-te cu el, ţine-l în braţe şi alintă-l. Priveşte-l în ochi. Te priveşte aşa pentru că are încredere în tine.

Bucură-ţi copiii cu jucăuşenia iedului şi blândeţea mielului. Apoi înjunghie-i, tranşează-i, găteşte-i şi mănâncă-i pentru că este Învierea Domnului. Doar asta înseamnă Paştele, nu? ”

Marius Vornicescu

 

An de an, la noi românii sărbătorile religioase sunt un mare prilej de petrecere şi de umplere a frigiderului cu exagerat de multă mâncare şi băutură. Întrebarea firească e: mâncăm şi bem mai mult decât în mod normal? Asta e de fapt semnificaţia sărbătorii? Cu siguranţă nu. Spitalele sunt pline de oameni care au abuzat cu petrecerile. Mereu apar “specialişti” la TV să ne înveţe să mâncăm cumpătat de parcă noi nu ştim ce şi cum. Să revenim la Înviere. Seara la slujbă majoritatea celor prezenţi nu prea înţeleg ei ce se întămplă acolo şi încep să comenteze. Trecem şi peste asta. Vine Lumina şi majoritatea se duc acasă sau… la club. Acolo pe lângă beţia nelipsită unii sunt frecvent consumatori de droguri. Se termină şi clubul. Prima zi de Paşti. Grătareeeee, bereeeee şi lista continuă. În concluzie, eu dacă eram budhist şi vroiam să mă botez creştin ortodox, aş fi venit într-o ţară ortodoxă în cazul de faţă Romania. Trebuie să învăţ despre tradiţiile creştine nu? În cărţi, filme şi documentare totul este prezentat foarte frumos dar trebuie să vi în rândul oamenilor, să vezi şi să simţi realitatea. Ce aş fi înţeles eu ca budhist: au un Dumnezeu bun care promovează iubirea, compasiunea, te învaţă să fii cumpătat, înţelept, să nu ucizi. Ce fac oamenii care cred în acest Dumnezeu: ucid fiinţe (contrar doctrinei în care cred) pentru a le mânca, beau şi petrec având o atitudine interioară contrar celor învăţate, nu înteleg ritualul religios la care sunt prezenţi. Oare un om din altă confesiune religioasă ar fi tentat să se boteze orthodox văzând toate aceastea? Acest articol nu este unul acuzator la adresa nimănui ci doar o constatare.

„Expoziţia de cadavre” din abatoare, supermarket-uri şi alte magazine de profil nu face altceva decât să arate cât de mult a decăzut umanitatea în zilele noastre, culmea, în era informaţiei când e foarte uşor să te documentezi despre nocivitatea consumului de carne.

„Oamenii cred că dacă pun mirodenii şi sosuri peste nişte animale moarte, pot acoperii uciderea şi se pot bucura plini de dragoste şi compasiune de Sfintele Sărbători”

Marius Vornicescu

„Nici cel mai fioros animal nu şi-a făcut deocamdată

cojoc sau mănuşi din piele de om.”
Vasile Ghica

 

„Dacă omul vrea libertate de ce să ţinem păsările şi animalele în cuşti? Într-adevăr, omul este stăpânul animalelor, pentru că le depăşeşte în brutalitate. Noi trăim din moartea altora. Suntem locuri de înmormântare pentru animale!”
Leonardo da Vinci

 

Despre Marius Vornicescu

Administratorul editurii BO YANG si al unui salon de masaj, pasionat de spiritualitate, psihologie, masaj, gatit si dans. Imi place sa citesc mult, sa scriu, sa gatesc si sa ajut oamenii din jurul meu. Motto-ul meu: " Acolo unde dragoste e, totul e"

  1. Cherlea Magdalena

    Multumesc din suflet pentru atita INTELEPTCIUNE ! Multumesc pentru prezentarea unui material atit de ADEVARAT !FII BINECUVINTAT! HRISTOS A INVIAT!

  2. lacrima nasca

    Eu sunt vegetariana de 6 ani, nu am mincat decit peste si pui. Am noroc ca si sotul meu e vegetarian de 8 ani asa ca nu sunt obligata sa gatesc carne, si nu cred ca asi putea vreodata sa maninc miel sau vaca.

  3. Eu am un obicei . Nu mănânc carne de iepure , miel sau vițeluș . Sunt prea scumpi și dulci și nu mă lasă inima .

Lasă un comentariu

