Curiozități din lumea celor care nu cuvântă ci latră

Îmi plac foarte mult animalele și am avut de-a lungul timpului mai tot ce găsești prin casele oamenilor: câini, pisici, hamsteri, broască țestoasă, pești, chiar și porumbei la un moment dat. Acum, deși chiar aș vrea un animal de companie, abia reușesc să am grijă de mine așa că să mai am și un animăluț în preajma mea, mi-e teamă că mai tare l-aș neglija. Dar îmi doresc foarte mult două veverițe și o să le am la un moment dat, când voi fi în stare să le acord toată atenția necesară. Sper că nu v-am surprins cu dorința mea. Și să știți că nu doar eu am gusturi ieșite din comun în materie de animăluțe de casă. Unui vecin de-al meu îi ține companie un dihor. Cum se vede, fiecare cu ale lui, nu contează pe cine scoți la plimbare în parc atât timp cât de face fericit. Și cum tot vorbim despre animale m-am gândit să vă prezint azi câteva lucruri pe care nu le știați depre prietenul vostru necuvântător. Iar astăzi mă voi referi în mod special la câini, iar dacă vă place materialul voi continua și cu alte animale.

Te trezește dis-de-dimineața când tu nici măcar nu poți să-ți ții ochii deschiși, ca să-l scoți la plimbare, vine să îți aducă mingea să vă jucați când tu nu-ți vezi capul de câtă treabă ai de făcut, te încrunți când vezi că iar ți-a ros o pereche de pantofi, și cu toate acestea e cățelul tău și îl iubești oricât de năstrușnic este. Câinele este un animal surprinzator și, deși ne este un prieten credincios de mii de ani, tot nu am reușit să-l cunoastem cu adevărat și să-i bănuim adevaratele calitați. Vă prezint în continuare câteva lucruri pe care, poate, nu le știai despre cel mai bun prieten al omului:

  • Câinii nu au noțiunea timpului;
  • Un câine de un an este matur psihic precum un om de 15 ani;
  • Frecvențele sonore ale fulgerelor le afectează urechile. Teama pe care o arată atunci când începe o furtună poate fi de fapt o reacție la durere;
  • În lume se cheltuiesc anual peste 1,5 miliarde de dolari pentru hrana câinilor, în timp ce pentru cea a bebelușilor se cheltuiesc de patru ori mai puțini bani;
  • Câinii nu transpira prin saliva, ci prin pernițele de la labuțe;
  • Din numărul total de testamente din SUA, 1% au ca principal moștenitor un câine;
  • Câinii nu au o memorie mai bună decat cea a pisicilor. Testele efectuate la Universitatea din Michigan au dovedit faptul că memoria pisicilor poate dura până la 16 ore, în schimb cea a câinilor doar 5 minute;
  • Câinii din rasa Pekinez au fost animale sacre mai bine de 2000 de ani în China;
  • Amprenta nasului unui câine este unică, precum amprenta degetului la om, și ajuta la identificarea acestora;
  • Câinele din rasa Basenji e singurul care nu poate lătra;
  • Câinii au o vedere nocturnă mai bună decât oamenii datorită unei substanțe care reflectă lumina din spatele retinei;
  • Câinii din rasa Boxer poartă acest nume din cauza modului în care se joacă cu labuțele din față;
  • Câinii judecă obiectele mai întâi după mișcarea lor, apoi după strălucire și abia apoi după formă;
  • Ciocolata contine o substanta numita theobromina (similara cu cofeina) care iți poate îmbolnăvi foarte grav patrupedul sau chiar îl poate omorî;
  • La sfârșitul melodiei A Day in the Life este înregistrat un fluierat ultrasonic perceput numai de câini. Acesta a fost înregistrat de către Paul McCartney special pentru câinele sau, un ciobanesc german.

Există câini care au intrat în istorie, cum este și cazul cățelușei Laika, care în anul 1957 a fost primul animal în spațiu. Puțină lume știe că pe vremea romanilor, câinii din rasa Mastiff erau trimiși în spatele călăreților la lupta și purtau armura sau că atunci când Ulise s-a întors acasă după 20 de ani, deghizat în urs, singurul care l-a recunoscut a fost Argos, câinele sau. Acesta a dat din coadă la revederea stăpânaului, apoi a murit de bătrânețe. Există și personaje istorice care au avut un dinte împotriva câinilor. Lupii albi, o rasă de câini foarte rară în țara noastră, a fost interzisă de naziști. Motivul a fost faptul că Hitler și discipolii săi considerau acești câini inferiori celorlalți. Un alt motiv invocat a fost faptul că Hitler ura culoarea albă deoarece simbolizează pacea.

Despre Lili Nistor

Mă numesc Lili, am 20 de ani și sunt în zodia Taur...Glumesc! Pot spune despre mine că sunt o fire optimistă, veselă și deschisă, căreia îi plac lucrurile simple și bine făcute. În ceea ce privește munca mea la Imagine&Brand voi încerca să fiu imparțială, exceptând articolele în care îmi voi exprima opinia, critică uneori, despre o situație sau un eveniment. Îmi plac oamenii care au ceva de spus, deci părerile sau sugestiile voastre sunt oricând binevenite. :*

Lasă un comentariu

