Politica – o piesă de teatru expirată

Politica la noi… este o piesă de teatru care mai are puţin şi îşi dă duhul. Noroc că mai apare câte o scrisoare publică, întocmită de Victor Ponta şi adresată premierului Mihai Răzvan Ungureanu. Ne-am plictisi teribil când am schimba canalele TV dacă nu ar exista şi replica dată de prim-ministrul nostru, liderului PSD.

Să nu-mi spuneţi că n-aţi auzit de scrisoarea lui Ponta? Cum n-aţi auzit că dornic să îşi arate verticalitatea, preşedintele PSD, i-a transmis premierului pe o cale cât se poate de publică, să nu cedeze şantajului exercitat de liderii PDL. PSD-istul vorbea despre hotărârea de Guvern legată de alocarea de fonduri către primăriile PDL. Ponta îl atenţiona pe Ungureanu că aprobând hotărârea de Guvern cu pricina, va deveni complicele PDL-ului, acordând „în mod discreţionar şi pe criterii politicianiste fonduri pentru clientela PDL”. Sunt curioasă dacă un asemnea apel din partea lui Ponta ar mai fi văzut lumina zilei, dacă partidul aflat la putere ar fi fost PSD, în loc de PDL. Cu riscul de a suna puţin cinică, daţi-mi voie să cataloghez această ieşire ca una gen „vulpea când nu ajunge la struguri, spune că sunt acri”.

Dar cum premierul nu putea sta cu mâinile în san la aşa acuzaţii, că doar trebuie să nu îşi piardă parţiala credibilitate vis-a-vis de cetăţeni, s-a dus într-o emisiune de pe un post privat (nu vreau să le pronunţ numele pentru că nu vrea să le fac reclamă) unde a lămurit cu privire la această situaţie. Potrivit Mediafax, Ungureanu a declarat că Ponta da dovadă de o lipsă de responsabilitate a propriilor cuvinte, dar şi de ipocrizie, tendinţe fatale pentru un „politician în formare”. Ungureanu l-a trimis înapoi la şcoală pe Victoraş: „…domnul Ponta are norocul de a avea în preajma domniei sale, la distanţe mai mici sau mai mari, doi foşti prim-miniştri, Adrian Năstase şi Călin Popescu Tăriceanu. Domnule, nu costă nimic să iei un sfat bun dintr-o parte şi dintr-alta, dacă tot ne pregătim, undeva într-un viitor, să administrăm nişte probleme, măcar să citim un pic.”. În traducere liberă: „Ciocu’ mic, acum noi suntem la putere”. Să mă scuze doamna Anca Constantinescu, că i-am folosit expresia plină de tâlc.

Nu vi se pare că totul aduce vag – asta ca să fiu indulgentă – cu Cirque du Freak? N-aţi vrea domnilor să faceţi un efort măcar să vă asemănaţi cu cei din Cirque du Soleil? Totuşi, chiar şi o piesă ponosită, poate capăta noi valenţe, cu luminile potrivite!

Despre Ana-Maria Neagu

Să vă povestesc despre mine...îmi place să cred că sunt o persoană echilibrată, cel puţin că încerc să fiu. Îmi doresc să îmi completez bagajul de cunoştinţe continuu şi...Stop! Mă opresc înainte ca subiectivismul să pună stăpânire pe mine şi voi lăsa loc articolelor să îmi facă o caracterizare. În ceea ce priveşte năzuinţele, îmi doresc ca ceea ce scriu să fie pe placul vostru, iar atunci când mă accesaţi să fiţi siguri că veţi găsi informaţii care să vă satisfacă setea de actualitate.

Lasă un comentariu

