Spune-mi ce modele ai să-ți spun ce vei deveni!

Cu toții avem cel puțin două persoane care ne inspiră: de cele mai multe ori una face parte din rândul celebrităților, iar cealaltă este eventual o persoană obișnuită ce face parte din trecutul sau prezentul nostru. Cel puțin așa este în cazul meu, cu toate că am tendința de a extrage un amalgam de calități din personalitatea unor icon-uri, rămân totuși trei persoane definitorii care m-au influențat constant și anume Jackie Kennedy Onassis, Coco Chanel și bona mea de când eram mică, o doamnă desăvârșită, doamna Drăghici!

Influența timpurie a venit din partea bonei mele, o doamnă pe la 70 de ani încă de pe atunci, care mă întâmpina mereu cu dulceață de trandafiri într-o farfurioară mică de cristal și o cană cu ceai. Ea m-a învățat prima că unei domnișoare îi stă bine picior peste picior, ce rol au toate tacâmurile pe masă, ea m-a învățat să cos, cum să port rochițele și pampoanele, la ea în casă am văzut prima dată un album de artă în care stăteau cuminți pe masa de cafea, toți coloșii: Rembrand, Picasso, Monet, Vincet Van Gogh și mulți alții. Viața a fost crudă cu ea și i-a răpit prima și singura dragoste prea devreme, înainte să apuce să își consume iubirea. A fost prima femeie pe care am văzut-o purtându-și văduvia cu demnitate, venerându-și în taină soțul și tânjind după clipele fericite alături de EL. De fiecare dată când realitatea îmi mai trage câte o palmă, rezist cu stoicism și ulterior îmi permit să o contrazic cu îndrăzneală „spunându-i” că adevărata loialitate și dragoste mai există pe alocuri.

Apoi am crescut și în adolescență le-am descoperit pe Jackie Kennedy Onassis și pe Coco Chanel. Instantaneu, după citirea biografiei lor și vizionarea tuturor filmelor și documentarelor posibile despre viața lor, am știut că ele sunt femeile ale căror influență mi-o doresc să o simt în decursul existenței mele. Prima dintre ele , în cazul în care nu știați, a fost soția celui de-al 35-lea Președinte al Statelor Unite, John F. Kennedy și a servit ca Primă Doamnă în timpul președenției lui din 1961 până la asasinarea din 1963. Mai târziu s-a căsătorit cu magnatul grec Aristotele Onassis din 1968 până la decesul acestuia în 1975. Pentru ultimii 20 de ani ai vieții sale, a avut o carieră de succes ca editor de cărți. Un lucru care mi-a rămas întiparait în memorie a fost cel prin care, după moartea primului ei soț, îi scrie premierului sovietic Nikita Khrushchev o scrisoare în care îl ruga să își păstreze angajamentul de a reduce armele nucleare, onorând astfel una dintre cele mai mari dorințe ale lui Kennedy. A fost supranumită femeia de oțel, fiindcă indiferent de loviturile sub centură date de viață, ea a rezistat dând dovadă de putere și tărie de caracter, încununate în orice clipă de grație și simț al modei desăvârșit. Ea a fost cea mai iubită și admirată femeie din America secolului XX, ridicând standardul de soție de președinte american de la o simplă figură publică la implicarea în activități de caritate și probleme sociale.

Cea de-a doua personalitate inspirantă, Coco Chanel, din punctul meu de vedere nu este doar o mare creatoare de modă, nu este numai printre primele femei care a avut curajul de a se îmbrăca în pantaloni, nu este numai prima ce a creat primele lucruri unisex, nu este numai inventatoarea legendarei „the little black dress”. Este mai mult decât atât; este în primul rând tipologia femeii cu o ambiție de neclintit, puternice, încăpățânată în a-și depăși periodic condiția, cu o viziune revoluționară și atitudine impunătoare. De la ea am învățat că pentru a fi de neînlocuit trebuie să fii diferit față de ceilalți, că nu ai nevoie de corsete și rochii exagerat de împodobite pentru a-ți demonstra feminitatea și senzualitatea, că uneori simplitatea e cel mai de preț accesoriu, că nimic nu trebuie să îți stea în cale când ai un scop bine definit, că nu trebuie să te găsească destinul nearanjată nici măcar o dată și că prin rujul de pe buze și o coafură impecabilă te respecți pe tine!

Ar fi prea multe de povestit despre aceste trei femei grozave dar mi-e teamă că nu îmi ajunge o zi întreagă să stau să scriu și în plus, aș deveni exagerat de emoțională și subiectivă. Și-au lăsat amprenta în mintea și sufletul meu și fiecare reprezintă o parte din ceea ce mi-aș dori eu să ajung.

Despre Sorina Micu

"About me" - cred că este topicul cel mai greu de abordat pentru mine! Ar fi prea multe de spus și prea puține în același timp! Cel mai important pentru voi, dragii mei care dați click în dreptul numelui meu, e faptul că vreau să fac parte din viața voastră zilnică prin articolele mele... Să vă fac să zâmbiți, să contemplați, să vă trag un semnal de alarmă, sau să facem haz de necazul nostru! Eu împreună cu minunata echipă din care fac parte, Imagine & Brand, vom încerca să fim suplimentul de presă de calitate de care aveți nevoie. Pupici! :)

  1. Sorina, din cele 3 femei descrise de tine tot madam Draghici e nr 1 :))) serios…si vezi sa nu uiti sa porti si rochite cum ai fost invatata, nu numai ca sa-i cinstesti memoria ci si pentru ca e ffff feminin. Inteleg ca esti fan Coco care s-a imbracat ca un barbat, dar ai vazut ce viata trista si cata suferinta a avut in viata ei. Cat despre femeia ex-Kennedy in timp ce iti citeam articolul m-a amuzat o constatare: sotii ei au murit destul de repede dupa ce s-au casatorit cu ea :))))
    Si cred ca viata ne ofera mereu si mereu modele de urmat. Si cred ca si tu peste 20-30 de ani o sa ai pe lista si alte modele

  2. Mereu am fost atras de genii si eroi. Cand eram mic din lipsa de carti pur si simplu am devorat „Legendele Olimpului” si „Spartacus”. Am fost extrem de atras de oamenii care mi-au influentat viata prin ce au scris si nu numai, ci si ca stil de viata si atitudine interioara gen: Sun Tsu, Budha, Iisus si foate multi maestrii Invatati din India si Tibet. Consider ca experienta interioara aducatoare de trairi inexplicabile uneori faca ca la finalul vietii sa iti aduca un zambet pe fata si sa iti lumineze chipul ca tot ce ai invatat si aplicat in viata ta a adus un plus de lumina in viata oamenilor, a naturii si animalelor. Hipocrate, Einstein, Mozart, Bruce Lee, Tolstoi si lista ar continua pana dimineata. E greu sa alegi din multitudinea de modele autentice si care realmente au schimbat lumea. Fiind foarte atras de istorie as pune pe lista si pe Decebal, Stefan cel Mare, Mihai Viteazul si surprinzator Carol I …primii trei nu au nevoie de caracterizare iar cine are imi poate cere :)))) Carol I a avut 48 de ani de domnie in aceasta tara, cu 1 an mai mult decat Stefan cel Mare, iar Carol nu era roman. Zilele trecute ma plimbam prin centrul vechi al Bucurestiului si tot ce admir acolo mereu si mereu e construit sub domnia acestui om. In ziua de azi rar gasesti modele care sa te ambitioneze sa fii mai bun, dar sunt: mama mea de exemplu.

  3. Nici nu stiu cum sa explic influenta persoanelor asupra mea. Cred ca fiecare persoana pe care am cunoscut-o mi-a lasat un gand sau o idee. Dintre vedetele nu recunosc sa isi fi lasat amintirile in mintea mea decat Amy Winehouse, pentru ca muzica ei, viata ei si stilul ei se apropie de mine. Relatiile cu barbati din viata mea m-au facut sa privesc lumea in alt mod si m-au construit intr-un fel in care poate nu mi-a placut. Ca influentatori puternici ii recunosc pe mama si prietenii mei de suflet. Alti barbati in afara de cei la care tin si in afara de tatal meu care este singurul pe care il iubesc neconditionat, nu m-au determina decat sa fiu ce nu imi doresc. Dar eu sunt greu de schimbat, in afara faptului ca sunt incapatanata:) probabil ca daca cineva m-ar iubi mai mult decat as putea eu intelege as face efortul de a ma schimba. Cu siguranta nu pot fi decat ceea ce imi doresc atat timp cat sunt constienta de deciziile mele. Dar si constiinta uneori cere sa fii inconstienta:)

Lasă un comentariu

