Dream Theater – metal progresiv de peste 20 de ani

Hands up! Cine a auzit de Dream Theater, un pas în faţă vă rog! Hmm… nu prea mulţi, ştiam eu… Dar nu e timpul pierdut şi dacă mă lăsaţi am să vă fac eu un scurt rezumat. Să purcedem atunci:

Dream Theater este o trupă americană de metal progresiv. Da, sunt conştientă că la partea asta v-am pierdut pe mulţi, dar mă mulţumesc cu cei rămaşi. Cum spuneam, trupa asta de metal progresiv, a fost înfiinţată undeva prin 1985 de 3 studenţi de la Colegiul de Muzică Berklee şi s-a evidenţiat de-a lungul timpului prin versatilitatea muzicală de care a dat dovadă. Ca să fiu mai exactă, formaţia asta formată dintr-un amalgam etnic (unii din membri au şi alte rădăcini, înafară de cele americane, impropriu spus), a fost capabilă să integreze în propriul stil, influenţe precum cele de la Deep Purple, Iron Maiden, Megadeth, Rush, Emerson Lake and Palmer (mii de scuze pentru cei de care nu am amintit). Chitaristul John Petrucci a participat de multe ori la turneele G3, alături de greii Steve Vai, Joe Satriani, precum şi Eric Johnson. Dacă numele astea nu va sună cunoscute, nu vreau să spun nimic în afară că ei sunt unii dintre, dacă nu cei mai buni chitarişti din lume, la ora actuală.

Prima oară când am auzit de Dream Theater eram destul de mică, undeva pe la 10 ani. Tatăl meu le cumpărase albumul, A change of seasons. Trebuie să recunosc că mă aflu printre cei norocoşi în ceea ce priveşte influenţele muzicale, am fost la adăpost de muzica care tinde să zgârâie urechile, iar în schimb am învăţat de mică cam care e treaba cu formaţiile, cu heavy metal-ul şi nu numai (a nu se înţelege că preferințele-mi în materie de muzică se rezumă doar la rock).

Nu vreau să-mi închei pledoaria, cel puţin nu înainte de a vă spune că ei au susţinut un concert şi la noi dar nu mai au de gând să vină. Potrivit Jurnalul.ro, turneul de promovare al albumului A dramatic turn of events (vorbim de 2011) a ocolit România, explicaţia dată fiind următoarea:  „Formaţia Dream Theater este interesată să ajungă din nou în România, dar, din păcate, drumurile foarte proaste fac că deplasarea trupei şi a camioanelor cu echipamentul tehnic să se desfăşoare pe mai multe zile, iar costurile evenimentului să crească enorm. Lucrurile acestea se vor reflecta în preţul biletelor, care va trebui să fie destul de mare, iar pentru fanii Dream Theater va fi un efort financiar mult prea costisitor”. Trageţi voi concluziile de aici…

P.S: Pentru cunoscătorii genului, dacă pasajul de la minutul 2:11 nu vă convinge, aştept reclamaţii. Pisica mea Kitty, a devenit si ea o fană a lor.

Despre Ana-Maria Neagu

Să vă povestesc despre mine...îmi place să cred că sunt o persoană echilibrată, cel puţin că încerc să fiu. Îmi doresc să îmi completez bagajul de cunoştinţe continuu şi...Stop! Mă opresc înainte ca subiectivismul să pună stăpânire pe mine şi voi lăsa loc articolelor să îmi facă o caracterizare. În ceea ce priveşte năzuinţele, îmi doresc ca ceea ce scriu să fie pe placul vostru, iar atunci când mă accesaţi să fiţi siguri că veţi găsi informaţii care să vă satisfacă setea de actualitate.

Un comentariu

  1. costin tache

    O trupa ca dream theater care si-a permis sa inregistreze dark side of the moon spune totul. dupa parerea mea sant cei mai buni in domeniu !

Lasă un comentariu

