Spania protestează – ar trebui să luăm lecţii de la ei!!!

În lumina protestelor din ianuarie, am tot auzit în ultima vreme o sintagmă de genul: „românul şi-a recăpătat vocea”. Ei aş! Care voce? Românul nu a făcut decât să îşi reamintească că totuşi nu e mut şi nici surd complet. E totuşi o rază de lumină, faptul că lumea a ieşit în stradă. Dar haideţi să ne gândim la repercusiunile protestelor. Măsurile luate în urma protestelor, cu tot cu demisia – gen număr de circ –  a lui Boc, cu tot cu noul Guvern desemnat, nu reprezintă în ceea ce mă priveşte decât o firmitură aruncată, şi ea uscată, pe care o vom digera mult prea greu.

De ce vorbesc despre protestele din ianuarie tocmai în martie, la sfârşit? Sincer, nu intenţionam. Spania este în grevă generală. Potrivit Mediafax, un număr de 800.000 de persoane din Barcelona şi un milion de la Madrid, participă la această grevă împotriva măsurilor de austeritate implementate de Guvernul condus de Mariano Rajoy. Dacă nu aţi citit bine, mă repet: 1 milion, respectiv 800.000 de persoane!

Sindicatele sunt nemulţumite de reforma muncii, organizată înainte ca bugetul pe 2012, serios afectat de tăieri, să fie anunţat astăzi (30 martie). Nemulţumirea lor a pus Spania într-un proces de criogenie. Joi, 29 martie, activitatea economică a ţării a fost paraliazată. Mediafax informează că există mai multe fabrici închise, consumul de curent a scăzut cu 15%, în comparaţie cu o zi obişnuită. De asemenea, există speculaţii, potrivit cărora toţi muncitorii de la Renault, Seat, Volkswagen şi Ford, au refuzat să muncească, alăturându-se astfel protestatarilor. Sindicatele au anunţat că 85% din muncitorii sectorului alimentar, participă la rândul lor, la grevă.

Ce mai spuneţi de spanioli? Dacă noi ne-am recăpătat vocea cu protestele noastre răguşite, ce aveau nevoie urgentă de sirop de gât, sau eventual de un ou crud, pe ei în ce categorie i-am putea încadra?! Nu spun că în altă parte situaţia este roz şi că doar la noi e mocirlă, însă noi n-am fost capabili să ne mobilizăm când de exemplu, a fost tăiat un procent de 25% din salariile bugetarilor. Mai este oare cazul să vă reamintesc de protestele din Franţa din 2010, când în peste 200 de oraşe oamenii au ieşit în stradă, nemulţumiţi de creşterea vârstei de pensionare, de la 60 la 62 de ani?! ROMÂNIA, TREZEŞTE-TE!

Despre Ana-Maria Neagu

Să vă povestesc despre mine...îmi place să cred că sunt o persoană echilibrată, cel puţin că încerc să fiu. Îmi doresc să îmi completez bagajul de cunoştinţe continuu şi...Stop! Mă opresc înainte ca subiectivismul să pună stăpânire pe mine şi voi lăsa loc articolelor să îmi facă o caracterizare. În ceea ce priveşte năzuinţele, îmi doresc ca ceea ce scriu să fie pe placul vostru, iar atunci când mă accesaţi să fiţi siguri că veţi găsi informaţii care să vă satisfacă setea de actualitate.

Un comentariu

  1. Cam greu cu trezityul asta. Cam greu… si cateodata imposibil. In amortirea noastra ramanem. Pentru cat timp oare?

Lasă un comentariu

