Autosugestia – ești ceea ce crezi

De câte ori am o problemă sau mă aflu într-un impas, îmi spun că totul va fi bine și lucrurile chiar se rezolvă. La fel pățesc atunci când am un examen și să nu fiu suficient de pregătită, asta ca sa fiu drăguță cu mine, dar îmi spun că voi reuși eu s-o scot la capăt și în final reușesc să fac o figură frumoasă. Unii spun că sunt norocoasă, alții că am gura pocită. Uneori se întâmplă să vină cineva la mine și să-mi spună că nu-mi stă bine cu o anumită haină, iar parcă atunci când dau nas în nas cu oglinda și mie mi se pare la fel, cu toate că atunci când am plecat de acasă îmi plăcea foarte mult cum sunt îmbrăcată. Astfel de exemple, ca multe altele de altfel, țin de ceea ce psihologii numesc autosugestie și fiecare dintre noi o practică fără să ştie, în sensul bun sau în sensul rău.

Autosugestia ține de puterea minții și înseamnă plasarea unui gând în subconștientul tău. Trebuie doar să îți spui singur lucruri bune (pot face asta) și să ți le repeți până ce le crezi. La urma urmei, ești ceea ce crezi. Autosugestia este posibilitatea de a îți influenţa voinţa, spiritul şi corpul. Prin aceasta, poți declanşa reacţii fiziologice, ca de exemplu să îți încetinești pulsul, să îți atenuezi o senzaţie de durere, dar şi să îți schimbi metabolismul pentru a favoriza vindecarea. Autosugestia practicată conştient oferă posibilitatea ca fiecare dintre noi să-şi însuşească acest mecanism natural şi să-l folosească, alegându-şi singur ideile şi sugestiile. În caz contrar, ca orice instrument prost folosit, riști să suporți autosugestii involuntare şi să împiedici orice progres. Creativitatea, ideile, pasiunile, motivaţiile, calmul, pe toate aceste le poți transpune în realitate. Întreaga viață ți-o poți transforma practicând autosugestia.

Pentru ca autosugestia să aibă succes, trebuie parcurse două etape: prima este de a sătura mintea constientă repetând de mai multe ori o sugestie. Cea de-a doua etapă este depășirea factorului critic pentru ca sugestia aflată deja în mintea conștientă să pătrundă în subconștient ocolind factorul critic. Cheia autosugestiei se află în frază. Trebuie să știi cum să folosești o frază dacă vrei să autosugestionezi subconștientul. O sugestie trebuie să fie simplă, formulată în termeni pozitivi și la timpul prezent, să fie măsurabilă și să includă o recompensă.

Un lucru deosebit de important pe care trebuie să-l știi despre subconștientul tău este acela că el nu doarme niciodată, ci lucrează permanent. Zi și noapte, subconștientul tău se hrănește mereu cu gânduri – pozitive sau negative. Dacă tu îl neglijezi și îl lași să lucreze de capul lui, el se va alimenta mai ales cu gânduri și emoții negative, deoarece emoțiile negative se împletesc singure cu gândurile ce ajung în subconștient.

Emile Coue, farmacist francez ce a trăit la sfârșitul secolului al XIX, considerat unul din fondatorii gândirii pozitive, care a descoperit puterea imaginaţiei şi a sugestiei în vindecarea pacienţilor lui, ne face să conştientizăm importanţa gândurilor pozitive şi a autosugestiei asupra mentalului nostru şi a sănătăţii în general: noi posedăm în noi o forță de o putere incalculabilă. Atât timp cât o utilizăm într-o manieră inconștientă, aceasta ne poate aduce prejudicii grave, dar dacă ne folosim de ea, într-o manieră conștientă, și deliberată, în sensul dorit de noi, ea ne poate oferi controlul asupra vieții noastre, permițându-ne nu doar să evitam bolile fizice și psihice, ci să trăim mai fericiți indiferent de circumstanțele în care ne aflăm.

Despre Lili Nistor

Mă numesc Lili, am 20 de ani și sunt în zodia Taur...Glumesc! Pot spune despre mine că sunt o fire optimistă, veselă și deschisă, căreia îi plac lucrurile simple și bine făcute. În ceea ce privește munca mea la Imagine&Brand voi încerca să fiu imparțială, exceptând articolele în care îmi voi exprima opinia, critică uneori, despre o situație sau un eveniment. Îmi plac oamenii care au ceva de spus, deci părerile sau sugestiile voastre sunt oricând binevenite. :*

Lasă un comentariu

