Generaţia Twilight versus „Old School”

Nu sunt critic de film, nici nu am pretenţia sau aroganţa să îmi arog un astfel de statut nemeritat, însă astăzi vreau să vă vorbesc despre asta. Filme precum Twilight şi seriale precum Vampire Diaries sunt acum pe val şi scriu un soi de pagină de istorie în cinematografie, pentru simplul fapt că lumea e înnebunită după ele, nu pentru că ar fi de cine ştie ce calitate. Motivul pentru care lumea se isterizează atât pe seama unor filme de această factură este reprezentat de coborârea standardelor. Da, cam asta s-a întâmplat în ultimul timp, din păcate.

De ce am ales să aduc în discuţie despre Twilight (şi apropo, cărţile sunt infinit mai pline de substanţă decât versiunile ecranizate) şi/sau Vampire Diaries (pe care nu l-am urmărit şi nici nu sunt curioasă)? Pentru faptul că de curând mi-am adus aminte de două filme tot horror, din aceeaşi categorie din care ar vrea să facă parte şi Twilight sau Vampire Diaries. Este vorba de Dracula (ecranizarea după cartea lui Bram Stocker) şi Interview with the Vampire (ecranizare după cartea lui Anne Rice). Trec peste aspectul că au fost regizate de Francis Ford Coppola respectiv Neil Jordan şi că au pe lângă nominalizări la Premiile Americane de Film, chiar şi statuete (Dracula). Nu s-au mulţumit doar cu premii MTV, care se dau mai ceva ca surprizele din pungile de snacks-uri!

Dracula în regia lui Francis Ford Coppola este, în opinia mea, cea mai bună reprezentare a acestui personaj care a stârnit mereu controverse şi curiozităţi. Remarcabilă este încercarea regizorului de a-l prezenta pe contele Draculea în altă lumină decât cea în care fusese reprezentat în alte filme. Aici Dracula nu este doar un personaj care ucide fără scrupule şi deci uşor de urât şi detestat. Povestea de dragoste care transcende timpul, dintre Vlad şi Elisabeta, caută să-şi găsească o împlinire prin Mina, o englezoaică care seamănă perfect cu soţia ce s-a sinucis, a contelui. Dacă te uiţi cu atenţie şi eşti capabil să vezi, să pătrunzi aceste sensuri, la final vei ajunge să îţi pară rău pentru Dracula şi să îţi fie până şi milă de sufletul lui chinuit. Ce să mai vorbim despre faptul că pe lângă Keanu Reeves şi Winona Ryder, joacă şi Anthony Hopkins?

În ceea ce priveşte Interviu cu un vampir, filmul tratează confesiunea pe care un vampir bătrân de 200 de ani, Louis de Pointe du Lac, i-o face unui reporter. Aşa cum este o replică din film, Louis reprezintă decadenţa unei epoci, inima ei sfâşiată. Filmul i-a avut în distribuţie pe Tom Cruise, Brad Pitt, Antonio Banderas, Kristen Dunst şi printre altele, apare şi românul nostru, Marcel Iureş.

Ştiu că pentru unii, două filme făcute în anii ’90 reprezintă nişte vechituri, însă ţin să atrag atenţia asupra unui fapt: au fost făcute într-o perioadă în care filmele erau atent realizate, nearuncându-se la întâmplare nişte replici. Nu v-aţi săturat de dialoguri tâmpite şi scene care din indulgenţă, voi zice că lasă de dorit, în aşa-zisele blockbusteruri?!

Despre Ana-Maria Neagu

Să vă povestesc despre mine...îmi place să cred că sunt o persoană echilibrată, cel puţin că încerc să fiu. Îmi doresc să îmi completez bagajul de cunoştinţe continuu şi...Stop! Mă opresc înainte ca subiectivismul să pună stăpânire pe mine şi voi lăsa loc articolelor să îmi facă o caracterizare. În ceea ce priveşte năzuinţele, îmi doresc ca ceea ce scriu să fie pe placul vostru, iar atunci când mă accesaţi să fiţi siguri că veţi găsi informaţii care să vă satisfacă setea de actualitate.

Un comentariu

  1. hmmm tocmai am terminat cea de a treia carte….

    ce pot sa spun e ca abea acum am „descoperit’ cartile si seria de filme…stiam de ele de mai mult timp dar nu m-au atras atat de mult incat sa ma apuc de citit sau sa urmaresc filmele…mi-am schimbat parerea dupa ce am vazut intamplator cel de-al doilea film pe pro tv….bineinteles ca recomand tuturor sa citeasca mai intai cartile si pe urma sa vizioneze flmele ( eu asa am facut dupa fiecare carte citita si am avut senzatia ca vad o reclama sau un rezumat la ceea ce am citit…nici pe departe un film) fiindca intr-adevar merita citite.cartile…..

    in fine…mi-ar placea sa spun mai multe despre ceea ce m-a atras la cartile acestea insa mi-e destul de greu sa ma concentrez ( imi plange bebe in brate)…dar cu siguranta voi reveni dupa ce voi termina de citit toate cartile si voi vedea si ultimul film…pana atunci..salutari si …o zi faina sa aveti!

Lasă un comentariu

