Agresivitatea, noul cod rutier și Socola

Nu e nimic nou sub soare în ceea ce privește noile reglementări ale codului rutier, ce a intrat în vigoare la începutul anului acesta. Poate ce voi menționa eu, unii dintre voi știți deja, alții nu. Fiind șofer, m-am interesat și eu de noile reguli la care ar trebui să mă supun în trafic. Da știu, cam târziu am făcut-o. Am citit, am rămas uimită și cu stupoare am constat că mă cam încadrez în anumite €œnereguli și dacă voi fi prinsă făcând aceste lucruri €œexecrabile, permisul meu mă va părăsi. Sunt mai multe modificări dar mă voi lega exclusiv de cele mai importante (pentru mine) și permiteți-mi să fiu subiectivă: alcool, viteză excesivă și comportament agresiv!

Aşadar, alcoolemia permisă în sânge scade de la 0,80‰ la 0,50‰ iar cei care depăşesc această limită riscă, pe lângă suspendarea permisului, o pedeapsă între 1 şi 5 ani de închisoare. O altă modificare, care personal mi s-a părut puțin cam extremă este aceea care permite poliţistului să-l trimită pe şofer să-şi facă o analiză medicală şi chiar psihologică. Asta se intamplă în cazul în care respectivul şofer a fost prins beat la volan, a depăşit viteza maximă legală cu peste 60 de kilometri la oră sau dacă a fost sancţionat de două ori în doi ani pentru conducere agresivă. Și aici vine punctul culminat: ce reprezintă de fapt, conform noului cod, conducerea agresivă? Noţiunea de „comportament agresiv” la volan înseamna deplasarea succesivă de pe o bandă de circulaţie pe alta pentru depăşirea maşinilor, (adică nu mai avem voie să facem un mic slalom, când ne grăbim, printre cei săraci cu șoferia care merg prin oraș cu 30 la ora), întoarcerea prin folosirea frânei de mână, pornirea de pe loc prin demararea excesivă (s-a terminat cu manevrele din Tokio Drfit, dragi băieți!), apropierea prea mare de maşina vecină în trafic (ar trebui să nu stăm chiar unul lângă altul la semafor, ca vorba aia, ce-are dacă prindem culoarea roșie de 3 ori consecutiv?) frânarea bruscă sau claxonatul abuziv și ele sunt interzise (deci mai degrabă călcăm o biată pisică sau un cățel care trece ca un glonț prin fața noastră decât să claxonăm sau să frânăm brusc), toate vor fi încadrate la „comportament agresiv” şi pot duce la suspendarea permisului până la 60 de zile.

În concluzie, ar trebui să fim foarte atenți ca nu cumva să ne vâneze poliția și să ne taxeze pentru cea mai mică abatere. Circumstanțele atenuante pentru șoferi vor putea fi date uitării. Vă doresc să aveți un permis fără puncte, un portofel lipsit de amenzi și spor la distracții cu șoferul de taxi!

Și dacă și tu ai același tip de agresivitate mai sus menționată, dar totuși ești o prsoana pașnică și doar traficul din oraș te face să mai spui câte ceva de €œmorți, gâți și €œfamilii, probabil că nu ești de acord, ca pe lângă permisul de conducere să deții și un permis de nebun, că așa a considerat nenea polițist că meriți, conform noului cod rutier.

Anunțuri

Despre Sorina Micu

"About me" - cred că este topicul cel mai greu de abordat pentru mine! Ar fi prea multe de spus și prea puține în același timp! Cel mai important pentru voi, dragii mei care dați click în dreptul numelui meu, e faptul că vreau să fac parte din viața voastră zilnică prin articolele mele... Să vă fac să zâmbiți, să contemplați, să vă trag un semnal de alarmă, sau să facem haz de necazul nostru! Eu împreună cu minunata echipă din care fac parte, Imagine & Brand, vom încerca să fim suplimentul de presă de calitate de care aveți nevoie. Pupici! :)

  1. incaunipocrit

    Reblogged this on ATA MOTEK.

  2. VictorCh

    „…alcoolemia permisă în sânge scade de la 0,80‰ la 0,50‰…”
    Hm! OARE? Alcoolemia PERMISA (asta insemnand cea in cazul careia nu sunt luate masuri punitive – esti SIGURA ca avem voie sa sofam cu imbibatie alcoolica de 0,49 la mie?), SAU alcoolemia de la care cazul devine penal?

    „…să-l trimită pe şofer să-şi facă o analiză medicală şi chiar psihologică. Asta se intamplă în cazul în care respectivul şofer a fost prins beat la volan, a depăşit viteza maximă legală cu peste 60 de kilometri la oră sau dacă a fost sancţionat de două ori în doi ani pentru conducere agresivă.”
    1. Cu exceptia faptului ca reprezinta o cheltuiala suplimentara de bani (niciuna nefiind facuta gratuit), dar SI de timp si energie, CARE-i necazul cu „analiză medicală şi chiar psihologică”? Te prezinti la cele doua cabinete respective faci acele analize. E vreo problema? Atunci SI EU as vrea ca respectivul sofer sa fie indepartat de pe soselele / strazile pe care circul si eu. (Niciuna dintre aceste „analize” nu are bareme atat de restrictive incat sa fie greu de trecut de catre cetateanul mediu. Iar analiza a doua este PSIHOLOGICA, nu psihiatrica, si se refera la viteza de reactie la aparitia unui stimul, la distributivitatea atentiei et simili, adica la caracteristici care CHIAR ii sunt necesare in trafic conducatorului auto.)
    2. Aceeasi observatie SI in cazul cetatenilor care sofeaza „ca omul beat” (INDIFERENT daca asta ar insemna in mod imprudent, sau excesiv de prudent): SI EU mi-i doresc indepartati de pe carosabilul pe care sofez si eu. (NU m-am referit la individul care „a luat la bord o bere” (sau doua, sau cinci, sau un coniac, sau un wiski) atata timp cat acest lucru nu „se simte” in modul in care sofeaza. Iar de soferul care „conduce” normal de regula nu „se ia” nici un politai, ca sa aiba ocazia SA CONSTATE ca – si cat – a baut acesta.)
    3. Asta DA, la „conducere agresiva” „ma impotmolesc” si eu. Este un articol de lege facut pt a revigora spaga data politailor – atata vreme cat impune atatea conditii restrictive, conditii NEMASURABILE*: totul ramane la aprecierea politaiului constatator.
    * Nicaieri in lege n-am intalnit NICI interdictia de a repeta manevra de schimbare a benzii / de depasire , dar NICI vreo limitare MASURABILA a intervalului intre repetari ale acestor actiuni: la CAT TIMP dupa precedenta asemenea manevra (sau sau dupa parcurgerea CAREI distante pe noua banda) ai dreptul sa faci URMATOAREA asemenea manevra? Deasemenea, CAT este distanta minima pe care tre’ s-o pastrezi fata de vehicolul din fata? DAR fata de cel din lateral (in deplasare sau oprit)? (Si-apoi sa intreb politia DE CE nu sanctioneaza parcarea masinilor astfel incat nu mai ramane decat „o palma” de fiecare parte intre masina mea in deplasare si masinile parcate…) CAT de rapida are voie sa fie demararea (in CAT timp – cronometrat – ai voie sa ajungi din stationare la viteza de X km/h)? CAT de brusca are voie sa fie franarea (dupa CE distanta – masurata – are voie sa se opreasca autovehicolul – aflat anterior la CE viteza)? Franarea (cu sau fara derapaj) cu frana de mana ESTE permisa, SAU NU, in cazul in care constati ca nu-ti „prinde frana” „de picior” (de serviciu)? (si LASA pisica si catelul, si gandeste-te CE se intampla daca in fata iti iese intempestiv dintre masinile parcate UN COPIL…) Si CUM poate fi dovedit ca am claxonat – in primul rand „abuziv” (deci ca nu era justificat), si in al doilea rand ca ANUME EU am claxonat, si nu vreun oarecare ALT participant la trafic?
    Si-ar mai fi inca un aspect: ACELUIASI regulament tre’ sa i se supuna SI soferii autovehicolelor politiei atunci cand NU se deplaseaza „in misiune” – adica atunci cand NU au pornite avertizarea sonora (cu sirena) si/sau cea luminoasa (cu luminile albastre – sau ros-albastre – de pe pavilionul masinii)? Ca REPEDE imi cumpar o camera pe care s-o instalez pe bord ca sa filmeze continuu drumul din fata si „salvez” filmarile masinilor politiei… (Nu de alta, da’ ca sa pot arata – in caz de dubiu – DE UNDE mi-am luat „modelul” de a conduce masina…)

    Pana cand toate aceste aspecte (si altele asemenea) raman la discretia estimarii „ochiometrice”, „cu mana pe burta”, a „organului constatator”, este larg deschisa poarta pt abuzuri (ale „organului” impotriva vreunui conducator auto pe care acesta „are pica” – sau pe care vrea sa-l „mulga”) si respectiv este gata-prestabilit terenul pt „primirea” (de catre „organul constatator”) „de „foloase necuvenite” ” – sau (in clar) pt mita / spaga.

    • Pai daca statul le-a mai luat din leafa, trebuia sa faca la un fel sa li se suplimenteze salariul cu un bonus din partea soferului dornic… pardon darnic… pardon vinovat de slalom excesiv printre caini maidanezi, gropi… cratere in care poti cadea cu masina, ce a avut tupeul sa claxoneze pe soferul de Maxi-Taxi ce executa manevra de schimbarea benzii fara sa semnalizeze, efectiv impingandu-te pe sensul opus de mers pentru a evita eventualul schimb de culori de tabla.

      Noi trebuie sa consideram spagile ca niste ajutoare pentru bietele organe oropsite. Hai sa-i ajutam oameni buni! Nu mai fiti rai, ei ne apara si ne pazesc de rele. Numai ca acele rele sa nu cumva sa plateasca mai mult… atunci chiar ca ar fi o problema. 🙂

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: