Din categoria „Românul e inventiv până şi când vine vorba de nume”

Astăzi am decis să las la o parte subiectele legate de politică sau alte evenimente foarte serioase şi să îmi permit o abordare puţin diferită. Când spun diferită, mă refer la una care să vă amuze copios sau cel puţin să vă facă să schiţaţi un zâmbet răzleţ.
Se spune că numele pe care îl purtăm ne influenţează într-o oarecare măsură destinul. Conform ştiinţei numerologice, fiecărei litere îi corespunde o cifră. În felul acesta, se adună cifrele şi numărul rezultat ar trebui simplificat până când ar reprezenta o cifră a destinului. Părerea mea este ca specialiştii în numerologie nu au auzit de câteva nume şi prenume de pe la noi. Şi aici nu mă refer la nume care au intrat în banalitate, cum ar fi Popescu, Ionescu, Rădulescu.
În Anuarul Statistic al României există nume, pe care le veţi cataloga ca fiind cel puţin amuzante. Ce aţi face dacă v-ar chema Boubătrân, Oasenegre, Bucă sau Puşcaşu Marin? Aspectul cel mai curios este că nu există câte un singur mândru posesor al acestor nume, ci mai mulţi. Undeva prin 2005, existau 4.795 de persoane care purtau numele de Curcă, 1.669 denumiţi Păsărică şi 1728 numiţi Flocea. Veţi spune: „Ok, dar îşi pot schimba numele oricând, în schimbul unei taxe”.
Dar ce spuneţi despre Sava Superman, Bred Pit, Cojocaru Tom Mac Bil Bob Constantin, Păsărică Alexandru Dick, Moş Nicolae Crăciun, Rudolf Pufulete, Georgian Elvis Gagiu sau Mucea Zinel? Mă întreb ce a fost în mintea părinţilor care au ales astfel de nume pentru copiii lor? Să sperăm ca orice ar fi fost, nu implică şi niscaiva alcool.
Din categoria „românul e inventiv” fac parte şi nume precum Semafor, Hitler şi Prostu. În alegerea numelor, exista români care au ţinut morţiş să nu omită forţele de ordine. Astfel că în Anuarul Statistic se regăsesc Justiţia, Poliţia sau Jandarmeria. Alte nume precum Pompierul, Ambulanţa şi Crucea, nu au scăpat creativităţii proverbiale de care unii semeni dau dovadă.
Deci teoria din numerologie, conform căreia numele influenţează destinul, se dovedeşte a fi sarcasm pur pentru cei care poartă, cu mai multă sau mai puţină mândrie, nume precum cele menţionate mai sus.

Despre Ana-Maria Neagu

Să vă povestesc despre mine...îmi place să cred că sunt o persoană echilibrată, cel puţin că încerc să fiu. Îmi doresc să îmi completez bagajul de cunoştinţe continuu şi...Stop! Mă opresc înainte ca subiectivismul să pună stăpânire pe mine şi voi lăsa loc articolelor să îmi facă o caracterizare. În ceea ce priveşte năzuinţele, îmi doresc ca ceea ce scriu să fie pe placul vostru, iar atunci când mă accesaţi să fiţi siguri că veţi găsi informaţii care să vă satisfacă setea de actualitate.

  1. Ana-Maria Neagu

    Asa este…scuzele mele.

  2. teo

    ai uitat de napoleon stanescu 😦

Lasă un comentariu

