Recenzia debutului noului sezon F1: Cursa din Albert Park, Melbourne

Debutul noului sezon Formula 1 2012 promitea enorm de multe încă de la conturarea schimbărilor în cadrul echipelor, revenirii lui Kimi Raikkonen, schimbărilor impuse de noul regulament dar mai ales datorită faptului că niciodată în istoria acestui sport n-au mai existat concomitent pe grila de start 6 campioni mondiali din selectul club al celor 32 care au existat vreodată, stabilind un nou record în această privință. În plus față de aceștia mai sunt încă 5 campioni din GP2 sau 6 dacă îl includem și pe Lewis Hamilton.

Prima cursă, ca și anul trecut, a avut loc pe circuitul Albert Park din Melbourne, Australia și după cum bine se cunoaște, un Grand Prix este format din 3 etape ce țin fiecare câte o zi. În prima zi se analizează compoziția asfaltului, temperatura acestuia și a aerului, prognozele meteo pentru următoarele zile iar în funcție de toate aceste date dar și a celor furnizate de către piloți, inginerii fac setările necesare mașinii pentru obținerea de performanțe maxime.

În a doua zi au loc calificările. Anume 3 etape (Q1, Q2 și Q3) în care se triază pe sistemul: cele mai lente mașini sunt eliminate. În prima etapă sunt eliminate ultimele 8, în a doua etapă sunt resetați timpii din Q1 și va trebui să se dea iarăși o luptă pentru calificări în urma cărora vor mai fi eliminate încă 8 mașini iar în Q3 se dă lupta pentru ordinea primilor 10 piloți ce se vor afla pe grila de start.

Lewis Hamilton a câștigat Pole Position fără a stabili vreun record pe nici unul din cele 3 sectoare ale traseului. Red Bull nu a mai dominat etapa calificărilor demonstrând faptul că restricțiile din noul regulament chiar a domolit semnificativ mașina campionului mondial, Vettel, care a și fost întrecut de coechipierul sau, Mark Webber, cu un timp mai bun în ciuda faptului că nu i-a funcționat sistemul KERS responsabil cu o pierdere de câteva zecimi de secundă pe tură.

Alte nume grele ce au căzut victime au fost cei de la Ferrari. Din cauza restricțiilor, a unor mașini nefinalizate din punct de vedere aerodinamic și a unor greșeli de pilotaj, aceștia au pornit cursa de pe locurile 12 – Alonso și respectiv 16 – Massa. A fost prima oară în aproape 2 ani când Ferrari nu s-a calificat în primele 10 locuri.

Așadar nici nu începuse cursa în a treia zi și spectacolul luase o amploare foarte satisfăcătoare ce a culminat cu aprinderea luminilor roșii pe grila de start iar un crescendo de muzicalitate cilindrică acompaniată de mii de cai putere abia așteptau să galopeze spre prima curbă ce promitea să facă multe victime.

Cursa s-a desfășurat într-o manieră mult mai echilibrată decât eram obișnuiți să vedem. Sebastian Vettel nu se mai afla pe primul loc, nu a mai pornit de parcă mai avea un motor în plus în mașină, să-i lase pe ceilalți muritori în urma lui, urmând să-i revadă doar la sfârșitul cursei pentru a le arată faimosul lui deget. Kimi Raikonen, dezorientat de fel, nu a realizat că steagurile albastre ce erau fluturate pe marginea traseului nu erau adresate lui și, exasperat, a țipat către inginerii lui prin stație „De ce mi se arată steaguri albastre?!? Nu cred că sunt așa de tare în urmă!”. Bineînțeles că aceștia l-au lămurit că steagurile erau pentru piloții ce erau ajunși din urmă de către cei mai rapizi și fiind cu o tură mai lenti erau obligați să se dea la o parte.

În tura 36 a apărut o situație de safety car din cauza defectării mașinii rusului Petrov, ce se află de anul acesta la Caterham, oprindu-se în dreptul grilei de start. Situația a ajutat foarte mult mașinile Red Bull ce au putut reveni la o poziție de egalitate pe grilă, alături de Button și Hamilton. Vettel, într-o mutare genială a ales momentul ideal de a schimbă anvelopele iar la ieșire s-a încadrat între Button ce se afla pe prima poziție și Hamilton ce avea să termine pe locul trei.

Williams au revenit cu o mașină nou nouță ce dispune de un alt furnizor de motoare mai performante – Renault, și au făcut o figură frumoasă comparativ cu cel mai prost an din existența lor, anul trecut. Succesul lor a durat toată cursa prin Pastor Maldonado și s-a sfârșit brusc în ultima tură când lipsa de tracțiune l-a aruncat cu botul mașinii direct într-un zid, sfârșindu-i în mod tragic și prematur cursa.

Sfârșitul cursei îl prezintă încă odată pe Jenson Button ca un pilot complet ce și-a demonstrat din nou valoarea de campion, terminând cursa pe primul loc, urmat la 2.1 secunde de Sebastian Vettel. La alte 2 secunde de acesta și pe ultima treaptă a podiumului se află Lewis Hamilton vizibil dezamăgit. Mark Webber nu a reușit decât locul 4 urmat de Alonso, Kobayashi, Raikkonen, Perez și Ricciardo.

Cursa nu a dus lipsă de accidente ce au afectat chiar și unele nume cu greutate din motorsportul rege, cum ar fi: Massa, Schumacher, Kovalainen, Hulkenberg, Petrov și începătorul Grosjean ce a pornit de pe locul 3. Din păcate nici unul dintre aceștia nu a terminat cursa.

Anunțuri

Despre Andrei Roman

Pot spune despre mine, cu maximă modestie și aroganță că sunt un tânăr obișnuit cu o inteligență neobișnuită, un aspect ciudat, o credință incatalogabilă, o ambiție nemărginită, o inimă enormă, un suflet pașnic, o filozofie echilibrată și echidistantă față de toate și toți. Cunosc multe dar incomparabil de puține comparativ cu ceea ce mi-aș dori să știu, infinit mai multe. Prețuiesc înțelepciunea, dreptatea, obiectivitatea față de adevărul acceptat de societate și subiectivitatea susținută până-n pânzele albe cu argumente valide, alese cu inteligență. Doresc iluminarea spirituală și, în același timp, raționament înpământat. Doresc și ofer iubirea semenilor, respectul, onoarea și prețuirea adevăratelor valori.

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: