Superstițiile – virusul care ne controlează viața

De câte ori plec de acasă și se întâmplă să mă întorc fiindcă am uitat portofelul sau telefonul, o aud pe bunica mea cum îmi spune: De ce te-ai întors înapoi? O să-ți meargă rău! De unde prostia asta? Povestea asta, alături de multe altele, formează superstițiile, simple închipuiri ale rațiunii, rezultat al imaginației oamenilor.

Superstițiile au la bază anumite credințe primitive, transmise din generație în generație, în forțe supranaturale ce ne-ar conduce sau ne-ar influența într-o oarecare măsură destinul. De cele mai multe ori acestea au fost asociate cu inflexibilitatea gândirii. Imaginația ne-a făcut să inventăm tot felul de necazuri care se vor abate asupra noastră dacă facem niște banale gesturi cotidiene. Superstițiile s-au născut din simple coincidențe sau din neputința omului de a-și asuma un eșec, pe care îl pune pe seama ghinionului. Desigur, este mult mai ușor să dai vina pe pisica neagră care ți-a tăiat calea decât să îți asumi nereușita.

Fără să realizeze cât de ridicoli pot fi, oamenii se agață de întâmplări normale, amăgindu-se că le aduce noroc sau ghinion. Am luat câteva superstiții și le-am făcut o scută analiză raportându-mă la persoana mea.

  • Dacă spargi o oglindă ai 7 ani ghinion. Păi la câte oglinzi am spart eu până acum îmi mai trebuie două vieți ca să-mi ispășesc sentința!
  • Nu scoate Luni gunoiul din casă că îți alungi norocul săptămânii. Ca să evit un eventual ghinion trebuie să stau și să suport cum mațele de pește îmi înmiresmează casa.
  • Dacă te mănâncă palma stângă iei bani. Păi dacă era așa acum trebuia să fiu undeva într-o vacanță exotică făcând surf cu delfinii.
  • Dacă te mănâncă palma stângă dai bani. Facturile și ratele la bancă se pun la socoteală?
  • Dacă verși sare pe masă ai parte de ceartă. Cu siguranță! O să fiu certată că am fost neatentă și am împrăștiat numai sare pe masă.
  • Dacă vrei să scapi de cineva mătură îndată ce pleacă. Asta e chiar haioasă. Dau cu mătura în fiecare zi și vecina băgăreață de la etajul 3 tot apare de fiecare dată.
  • Marți trei ceasuri rele. Trebuie să recunosc că asta e adevărată. În liceu, în fiecare marți aveam trei ceasuri rele: mate, fizică, mate.
  • Vineri, 13, zi cu ghinion. Pentru mine aceasta e o zi ca oricare alta. Ba chiar e o zi bună pentru că vinerea începe weekendul.
  • Nu e bine să deschizi umbrela în casă. Da cine deschide umbrela în casă?
  • Dacă stai în colțul mesei nu te mai căsătorești. Păi dacă doar acolo am mai găsit loc ce fac, îi dau pe ceilalți la o parte de teama că nu mă mai mărit.
  • Dacă o pisică neagră iți taie calea o să ți se întâmple ceva rău. Scuipă repede de trei ori să se ducă ghinionul. Asta e cea mai mare aberație. Am avut o pisică neagră care mi-a tăiat calea de nenumărate ori și cu toate acestea nu mi-a purtat deloc ghinion. Din contră, mă făcea să zâmbesc când o vedeam cum vine și se ghemuiește lângă mine.

După părerea mea aceste superstiții sunt rodul vastei noastre imaginații și nu au nicio legătură cu realitatea. Acestea nu îți afectează în niciun fel viitorul și nu te ajută cu nimic. Sunt doar un amestec de frică și credință în ceva ireal, care de multe ori te influențează negativ.

Despre Lili Nistor

Mă numesc Lili, am 20 de ani și sunt în zodia Taur...Glumesc! Pot spune despre mine că sunt o fire optimistă, veselă și deschisă, căreia îi plac lucrurile simple și bine făcute. În ceea ce privește munca mea la Imagine&Brand voi încerca să fiu imparțială, exceptând articolele în care îmi voi exprima opinia, critică uneori, despre o situație sau un eveniment. Îmi plac oamenii care au ceva de spus, deci părerile sau sugestiile voastre sunt oricând binevenite. :*

  1. Robert

    Congrats!

Lasă un comentariu

