Locomotiva cu rațiune

Oare ce l-o fi determinat pe om să încerce ceva atât de malițios precum fumatul? Societatea, oare? Nevoia de integrare într-un grup? Sau o nevoie fizică de a inhala fumul? Cu siguranță, orice om cu capul pe umeri trebuie să realizeze cât de mare poate fi prostia fumatului.

Nu voi înțelege niciodată de ce se fumează. Pot spune cu mâna pe inimă și degetul pe roșu că n-am atins în viața mea o țigaretă și nici nu intenționez. Adică trebuie să fiu cretin să ies din casă, indiferent de frig, ninsoare, ploaie sau vânt, să merg la magazin și să dau o grămadă de bani pentru a-mi satisface un obicei atât de nociv, un viciu, o boală.

Am întrebat în decursul timpului pe multă lume de ce fumează. Majoritatea mi-au spus că îi calmează. Eu spun imediat că-i bullshit. Te poți calma instantaneu cu minimul efort mental. Ce m-a îngrijorat foarte mult a fost următorul răspuns ca popularitate: nu știu. Cum adică nu știi? Nu știi că miroși ca naiba de la 10 metri? Nu știi cu cât îți mărești șansele de a-ți declanșa cancerul? Nu știi pentru ce dai milioane, lunar? La nici o întrebare nu mi-au putut răspunde coerent pentru că știau că am dreptate. Mulți mi-au mai răspuns: pentru că nu pot să mă las. Dar înainte de a-ți aprinde prima țigară, știai de ce te-ai apuca de fumat? Aveai un motiv bine definit? Eu, personal, atunci când mănânc, știu de ce trebuie să mănânc. Sau când beau apă, știu de ce beau apă. Tu știi de ce te apuci de fumat? Pentru că e cool? Daaaaaa. Nu te contrazic… mă întorc și plec înjurându-te în gând.

Oare oamenii fumători realizează ce țeapă li se trage? Haideți să vă arăt niște cifre (astea dor cel mai tare):

Un pachet de țigări să zicem că te costă 13.3 lei. Luăm un fumător de un pachet de țigări pe zi (majoritatea știți că fumați mai mult de atât). Într-o lună de zile va fuma în jur de 30 de pachete de țigări adică în jur de 350 lei și 3.6 grame de gudron. Într-un an fumează de 4200 lei și va asimila 43.2 grame de gudron. Nici nu mai amintesc de numărul persoanelor enervate și nevoite să vă suporte viciile.

Eu am o singură rugăminte la voi: GÂNDIȚI!

Gândiți-vă bine la acțiunea de a fuma și dacă nu cumva doriți să vă lăsați… Nu vă mai comportați ca niște zombie și nu mai ignorați problema. Bateți pumnul în masă și piciorul în prag, tăiați pachetul de țigări cu o foarfecă și impuneți-vă disciplina mentală necesară!

Despre Andrei Roman

Pot spune despre mine, cu maximă modestie și aroganță că sunt un tânăr obișnuit cu o inteligență neobișnuită, un aspect ciudat, o credință incatalogabilă, o ambiție nemărginită, o inimă enormă, un suflet pașnic, o filozofie echilibrată și echidistantă față de toate și toți. Cunosc multe dar incomparabil de puține comparativ cu ceea ce mi-aș dori să știu, infinit mai multe. Prețuiesc înțelepciunea, dreptatea, obiectivitatea față de adevărul acceptat de societate și subiectivitatea susținută până-n pânzele albe cu argumente valide, alese cu inteligență. Doresc iluminarea spirituală și, în același timp, raționament înpământat. Doresc și ofer iubirea semenilor, respectul, onoarea și prețuirea adevăratelor valori.

  1. Sorina Micu

    Ma simt datoare sa raspund…fiind fumatoare si totodata fiindu-ti colega. Prin aceasta cale tin sa imi cer scuze ca esti obligat sa imi inghiti fumul! ZILNIC! :)) eu nu voi incepe sa iti enumar acum contra argumente, pentru ca practic nu prea exista. Ai perfecta dreptate in ceea ce ai scris, dar eu iti voi spune un singur lucru: mie imi place sa fumez! Nu ma vad stand la o cafea sau cititnd o carte fara slimsul meu Vogue in mana! Face parte din mine si imi ador tabietul. Te pup andrei si in cionstea ta imi voi aprinde acum o tigara cat astept sa imi aprobi comentariu 😀

    • Andrei Roman

      Multumesc pentru scuze desi nu erau necesare. Oricum s-a incalzit si de acum incolo AFARA cu voi!!! :))

      Pe o nota mai serioasa, astept sa faci un copil pentru a te lasa, asa cum ai promis. Oricum nu ai fi prima si nici ultima care ar face acest lucru. Sper sa nu te apuci iarasi dupa…

  2. BIG LIKE. Bravo Andrei. Cred ca e unul dintre cele mai bune articole de pe blog. Merita dezvoltat fff mult aces subiect care atinge multe aspecte. Si eu pun intrebarea asta prietenilor mei care fumeaza: ” Ce poate sa aiba un om in cap cand investeste in mod consecvent si cu o satisfactie nejustificata bani in propria boala? „. Oamenii sunt pe aratura clar. Sa investesti bani in degradarea ta, ca apoi sa investesti alti bani ca sa fii sanatos si tot asa …e un non sens. Cum spune romanul: ce iei pe mere da-i pe pere sau doi incarca trei descarca. E adevarat ca fumatul e un viciu iar viciul arata slabiciune interioara. Majoritatea fumatorilor zambesc daca le spui despre asta, altii care stiu ca e adevarat isi lasa privirea in jos gandindu-se uneori si la solutii. Impactul adevarat l-ar avea daca ai duce fumatorii in spitale. la morga sa vada cum arata plamanii unui om care a murit de cancer la plamani din cauza fumatului. Este cutremuratoare experienta si cu siguranta sunt imagini care te-ar urmarii toata viata. Cred ca o asemenea experienta ar avea efect imediat la peste 50% din oameni

    • Andrei Roman

      Eu intotdeauna am sustinut ca dragostea cu forta nu se face; asemeni si cu lasatul de fumat. Eu nu vreau sa fortez pe nimeni sa se lase de fumat ci sa-i fac sa constientizeze singuri ca este absolut necesar sa o faca. Atunci se pot lasa de fumat. Trebuie sa vrei si daca vrei, poti!

      Am mai observat o tendinta de cand am lansat articolul. Fumatorii nu vor sa-l citeasca! Am impresia ca se simt „cu musca pe caciula” si stiu din start ca am dreptate, numai ca daca mi-ar citi articolul ar suferi un sentiment de vinovatie la adresa persoanei proprii. Imi pare foarte rau pentru ei.

Lasă un comentariu

