X Factor şi Vasile Alecsandri

X Factor este un fenomen autohton copiat după o reţetă cu ingrediente occidentale. Vasile Alecsandri spunea că „romanul e ca ceara” în „Iaşii în 1844”. Remarca făcută în sec IX este valabilă şi astăzi. Noi copiem orice de afară, indiferent dacă are succes sau nu, de la reclame, promoţii de super/hipermarket şi până la formate de emisiuni. Unii mai indulgenţi numesc această tendinţă adaptabilitate, însă eu îndrăznesc s-o numesc lipsă de inspiraţie. Da, X Factor este un concurs muzical britanic creat de Simon Cowell şi da, a avut un succes teribil, dar chiar atât de săracă să ne fie imaginaţia încât să îl preluăm în cele mai mici detalii? Nu ne putem pune amprenta naţională în vreun fel? Oare singura modalitate de a-l face să se plieze cerinţelor de pe plaiurile mioritice este să îi punem pe Răzvan şi Dani pe post de prezentatori şi pe Mihai Morar (care n-are nicio tangenţă cu domeniul muzical) în cadrul juriului? Am fi putut să ne aruncăm ochii în ograda chinezilor şi să învăţăm câte ceva de la ei. Ei nu au copiat de la americani ci au creat replici, ceea ce înseamnă că au imbunatit conceptul de bază, l-au revigorat, l-au împrospătat. Iar aceasta este cauza pentru care ei sunt cea mai nouă super putere a lumii, atât din perspectiva financiară, cât şi tehnologică. De ajuns cu lecţia de economie, să ne întoarcem la mioarele noastre!
Îmi este imposibil să cred că totuşi nimeni din ţara pe care o populăm nu are idei originale. Sunt convinsă că există oameni care ar fi capabili să se impună în ceea ce priveşte media, însă sunt la fel de sigură că la noi se întâmplă invers, că doar suntem români. Adică în loc să fim remuneraţi pentru contribuţia cu o idee, trebuie să îi plătim noi pe alţii mai capabili din punct de vedere financiar, pentru ca ceea ce am creat să ne fie recunoscut. Ştiu că v-aţi plictisit de concluzii triste, însă compoziţia chimică pentru pastila de originalitate nu a fost descoperită încă, altfel i-am fi copiat şi ei reţeta, cu siguranţă!

Despre Ana-Maria Neagu

Să vă povestesc despre mine...îmi place să cred că sunt o persoană echilibrată, cel puţin că încerc să fiu. Îmi doresc să îmi completez bagajul de cunoştinţe continuu şi...Stop! Mă opresc înainte ca subiectivismul să pună stăpânire pe mine şi voi lăsa loc articolelor să îmi facă o caracterizare. În ceea ce priveşte năzuinţele, îmi doresc ca ceea ce scriu să fie pe placul vostru, iar atunci când mă accesaţi să fiţi siguri că veţi găsi informaţii care să vă satisfacă setea de actualitate.

  1. razvan

    draga ana , nu suntem singurii care dam copy-paste
    era mai bine daca ramaneam cu emisiuni gen teo unde vedetele dau fasuri „live” sau alte emsiuni matinale extraordinare unde umoru e la el acasa, numa ca eu nu ii cunosc adresa si altele gen…
    ca nu am venit cu nimic nou nu e nimic rau in asta ci doar ca lipsa acuta de multe ne face sa fim rezervati in tot atatea

  2. Dar Mihai Morar stie sa danseze:) si uite cum inca un opinist, facand referire la el, isi face aparitia sa arunce cu parerea pe la emisiuni.

    • Octav

      Am crezut ca faci referire la mine :)) Eu de fel nu suport acesti „stiu-tot” care se perinda pe la televizor , de la atotstiutoarea Monica Tatoiu, pana la acest Mihai Morar, Maruta, ala de la Kanal D ca imi scapa numele, si sa nu-l uit nici pe Dr Bacalbasa, un inteligent care isi bate joc de pacienti… Eu nu mai suport sa ma uit mai mult de 2-3 minute la emisiuni,de orice natura ar fi, ma jur nu mai pot sa vad alde Nikita , Tonciu si restul care s-a culcat cu care, si-a pierdut nu stiu ce telefon si au ajuns nu stiu ce poze prin presa….mi-e groaza… prefer un film bun singur sau in companie 🙂

  3. Octav

    Articol bunicel…Nu exceptional din varii motive…
    1. Ceea ce se intampla in China se difera prin doua mari caracteristici : sunt o cultura asiatica si nu europeana sau americana, si regimul politic neo-comunist care nu permite preluari intocmai a programelor ( in cazul televiziunii ) sau a cutumelor occidentale, ca sa nu mai aduc aminte si de cenzura care stranguleaza orice urma de libertate.
    2. E o emisiune care are priza la public si face audienta indiferent de prezentatori …
    Eu nu am timp de televizor , si atunci prefer altceva…insa cu privire la felul romanilor de a fi, sunt 100% de acord cu tine, copiaza unele lucruri intocmai cum sunt in afara, si altele care ar trebui copiate ( ex. administrative ) sunt omise.
    Succes pe mai departe !

Lasă un comentariu

