Pentru sănătatea relației tale

După un sfert de secol iată-mă scriind o carte despre relații și comunicare. Multele informații pe care le-am acumulat am avut plăcerea de a le aduna pe numeroase coli de hârtie aruncate într-un sertar. Pasiunea mea de a întreba și de a asculta pe fiecare om din viață mea depre povestea unei iubiri trăite m-a dus la numărul de sute de coli de hârtie. Am scris fiecare poveste așa cum eu am înțeles-o și interpretarea lor îmi aparține în totalitate. Am notat tot ce am înțeles, tot ce am realizat și toate diferențele între ele. Într-o zi curiozitatea m-a făcut să deschid din nou sertarul și să recitesc fiecare istorisire pe care eu am ascultat-o de la fiecare cuplu care mi-a relatat povestea vieții lor. Am realizat atunci unicitatea fiecărui cuplu, diferențele de gândire, problemele apărute, dragostea pierdută. În urmă acestori relatări și în urma a tot ceea ce am citit din cărți de specialitate am reușit să înțeleg mult mai bine toate aspectele unei relații și îmi doresc să vă împărtășesc și vouă într-o abordare mult mai deschisă și mai ușoară de înțeles ce e „relația de cuplu” și cum o putem menține sănătoasă, ce înseamnă „comunicarea într-o relație” și cât de importantă este pentru a nu ne pierde timpul încercând să găsim perfecțiunea și pentru a nu ne pierde timpul mințindu-ne sau încercând să creem un om ce nu există, dându-i viață doar în imaginația noastră, omorând și distrugând astfel un suflet ce îl avem deja lângă noi.
Am descoperit în timp că perfecțiunea nu e niciodată perfectă și o relație nu se aseamănă cu altă. În încercările mele zadarnice ce a asemăna doi oameni și două idei ale acestora am observat că un singur aspect poate fi numitorul comun al lor și anume: dorința supremă de fericire și înțelegere în cuplu, totodată fiecare dintre noi ne dorim veșnicia relației, eterna dragoste.
E greu de crezut că poate există, dacă ați întreba vrodată o femeie înșelată de soț sau un bărbat care s-a pricopsit cu o căsnicie din interes v-ar răspunde probabil ca toate femeile sunt la fel sau ca toți bărbații înșeală, fără a vă scuza acum probabil majoritatea dintre voi vă spuneți în gând că așa este, să vă uimesc? E posibil să aveți dreptate dar, bineînțeles nu pot să vă las să credeți în acest tipar, eu din pricina acestui fapt am ales să mă lămuresc: „suntem cu toții un tipar?” Majoritatea, dacă nu cumva, toți bărbații înșeală? Majoritatea, dacă nu cumva, toate femeile se căsătoresc din interes financiar? Asta pentru că voi le permiteți, pentru că nu știm ce ne dorim că să știm ce să alegem, ne plângem că suntem înșelate, dar ne-am gândit: „noi ce oferim?”. Bărbații se plâng că se căsătoresc cu femei mai tinere care îi vor doar pentru nivelul înalt de trăi pe care îl oferă, dar nu cumva ei au ales că lucrurile să fie așa?
Ce femeie își mai amintește să caute dragoste sinceră și dăruire la un bărbat? Și ce bărbat își mai amintește să caute inteligența și buna creștere la o femeie? Majoritatea bărbaților caută goliciunea unei femei într-un club sau la petreceri, aprecierile sunt mărețe dacă o femeie e „tunnată” (pardon de expresie, făceam referire la exagerările cu operații estetice, nu la micile modificări necesare uneori pentru stimularea încrederii unei femei însăși) , puțin își doresc să facă descoperiri, probabil pentru că de la Columb încoace nimeni nu a mai fost interesat de nimic. Femeile aleg să se căsătorească din pricina unui interes pentru că zic ele „nu am avut noroc”, dar și l-au dorit? Cea mai ușoară și cea mai simplă cale când ești frumoasă și nu te pricepi sau nu te descurci să faci nimic sau „nu ai avut noroc” să faci ceva util în viața ta este să alegi să fii „iubită de meserie”, e ușor. Rețeta? Să vedem: un corp drăguț, o față drăguță, puțină vorbă, prea mult machiaj, mai puțin îmbrăcată și dacă te descurci să fii tandră și să zâmbești când trebuie și când e necesar restul vine de la sine, primul sosit e victima ta. A cui e vina? A dumneavoastră domnilor, ca cele care critică precum mine acest aspect ori sunt nebune ori nu știu ce vor de nu vă lasă în pace. Cât despre femeile care aleg să fie „iubite de meserie” pot spune un singur lucru: „dispreț” este un termen prea modest și până când și disprețul s-ar rușina să vă numească. De obicei se ajung la aceste feluri de relații în care bărbații înșeală sau femeile se căsătoresc din interes sau de ce nu, relații în care femeile înșeală și bărbații se căsătoresc din interes pentru că în loc să învățam să iubim am început să învățam să mințim sau să ne mințim că iubim. Multe femei își petrec timpul gândindu-se la o dragoste la care au renunțat în favoarea unei căsătorii îmbelșugate, le este jenă să recunoască și nici în când nu își pot spune asta. Mulți bărbații și-au părăsit soțiile cu care au petrecut ani de zile împreună în favoarea unor femei mult mai tinere, astfel ei își cumpără fericirea, abuzând de puterea lor financiară și fac asta pentru sănătatea lor psihică, considerând că fericirea reprezintă orele de sex sălbatic atingând o piele tânără, trăiesc gândindu-se doar cât timp au pierdut lângă soția lor îmbătrânită când puteau fi fericiți lângă ascest „trofeu” tânăr. Și printre astfel de relații tipice se regăsesc, puține la număr ce-i drept, relațiile fericite, sincere, unde diferența de vârstă e doar întâmplătoare, nivelul de trai nu reprezintă nimic, „a inșela” e doar o definție pentru alții, și „te iubesc” înseamnă toate cuvintele pe care i le adresezi zilnic, chiar dacă îi ceri o cană cu apă sau îi spui că plouă și e necesar să își ia o umbrelă. Trebuie, este necesar să ne amintim cum este să iubim, se fim dedicați unei persoane, să înțelegem și să ne petrecem timpul înțelegând fiecare gest al celuilalt, să apreciem cuvinte ca: „te rog” sau „mulțumesc” sa nu uităm să le folosim și să-l ajutăm pe cel de lângă noi să ne cunoască, să comunicăm deschis și fără bariere despre orice subiect.
De multe ori am auzit femei spunând că soțul ei dorește să facă sex într-un anumit fel pe care ea îl consideră nebunie sau soți care spun că soțiile lor petrec mult mai mult timp în saloane de întreținere decât în tinerețe și astfel intervine suspiciunea că i-ar putea înșela. Să vă spun sincer? Poate că în ambele cazuri este puțin adevăr. Care ar putea fi motivul? Oamenii se schimbă în timp, își revizuiesc ideiile și consideră că este timpul pentru o schimbare, lipsa comunicării într-un cuplu duce la înstrăinarea unuia de celălalt astfel încât când se redescoperă peste ani nu se mai recunosc, ajung să nu se mai înțeleagă pentru că fiecare dintre ei iubea de fapt pe altcineva, acel „cineva” care l-a cunoscut odată, de mult, în trecut. Trebuie să ne obișnuim să comunicăm cu partenerul/ parteneră, soțul/ soția măcar o jumătate de oră zilnic în care să ne spunem concluziile zilei care a trecut, ce decizii am luat, ce părere avem depre un lucru nou sau ce ne dorim să facem în privința unui lucru, care ne sunt următoarele oportunități sau pur și simplu ce am simțit azi, ce am gândit, ce ne-a făcut să fim triști, ce ne-a făcut să zâmbim și exemplele pot continua.
Deci, dragii mei, cum să numim „dragostea”? Ce să mai înțelegem prin „relatie”? Cum să mai spunem persoanei dragi: „te iubesc” când a devenim o expresie mult prea „ieftină” deoarece atâția și-au permis să o folosească indiferent dacă asta au simțit sau nu sau au crezut sau nu asta? Consider că ar fi momentul să ne amintim să ne apreciem pe noi și mai apoi să putem aprecia și pe cel de lângă noi, să ne iubim atât de mult încât să nu-l/ să n-o acceptăm decât pe cel/ pe cea care îl/o putem iubi la fel de sincer și necondiționat cum ne iubim pe noi.
Iar dacă v-am atras atenția asupra acestei discuții, vă aștept cu drag în următoarele articole să comunicăm pe temă cea mai complexă și cea fără o definiție pentru că are câte o definție pentru că are câte o definție pentru fiecare dintre noi: „comunicarea într-o relație”.

Despre Ela Moineagu

Manager Imagine & Brand, ne lăudăm cu Revista Imagine & Brand, Agenția de P.R. si librăria Imagine & Brand. Blogăresc pe: blogulimaginesibrand.wordpress.com și administrez: www.imaginesibrand.ro. Organizez împreună cu echipa Imagine & Brand campanii umanitare și în curând lansăm ziarul online marca Imagine & Brand.

  1. bun articolul si bune observatii…prin natura meseriei mele intru in contact direct cu foarte multi oameni care ajung sa mi se ” spovedeasca ” pana la cele mai mici detalii….99% din relatari imi arata esecul total al unei relatii ce ar trebui sa fie normala…ignoranta se plateste… ” Cunoaste-te pe tine insuti si vei cunoaste intreg Universul cu toate legile lui ascunse” scrie pe frontonul de la Delfi. cred in relatia utopica si am cateva exemple in viata mea… nu am auzit nici macar un singur prieten care sa ma incurajeze sa ma insor, dimpotriva…toti considera ca se nenorocesc…dar isi dau seama dupa …de ce majoritatea gandesc asa ? unde gresesc ei? … eu cred intr-o relatie frumoasa ( perfecta ar spune unii ) si cred ca ciudat ar fi sa privim ca uite exista si cate un cuplu neimplinit…ca sa nu va plictisesc cu teoriile mele, concluzia care la care am ajuns in aceasta superficialitate a relatiilor este: lipsa preocuparii propriei evolutii si autocunoastere…am observat ca oamenii cu tendinte spirituale si care sunt preocupati mai mult de cunoasterea omul pe toata paleta lui sunt oamnei care inteleg altfel o relatie, un om, o situatie

  2. zamfir niculae

    nu inteleg de ar fi nevoie de mici retusari pt a spori increderea,daca se ajunge la asa ceva asta nu inseamna decat ca nu te iubesti si nu al poti iubi pe cel de langa tine la fel de mult cat te iubesti pe tine.

Lasă un comentariu

