Interviu cu Johannes Iluzionistul

Maestre, ești recunoscut atât în România cât și pe plan international pentru numerele tale de magie, inexplicabile și extraordinare. Știm despre tine că ai atins limita rezistenței omenești. Ai reușit să ieși dintr-un sicriu îngropat în pământ, chiar dacă aveai mâinile și picioarele legate, ai fost călcat de un compactor de 15 tone în timp ce stăteai întins pe un covor de cioburi de sticlă, ai mers pe apă într-o piscină plină de oameni și multe alte numere de magie prin care ai demonstrat supranaturalul. La ce vârstă ai început și ce anume te-a inspirat să te facă să îți dorești să fascinezi oamenii cu lucruri incredibile?
Îmi amintesc și acum că idolul meu în anii `90 era Copperfield. În timp ce alți copii erau inebuniti după orice altceva, gen Michael Jackson, Mc Hammer, Vannila Ice și alți cîntăreți, eu eram complet vrăjit de David Copperfield. Pe el și acum îl văd ca pe un magician perfect. În 2004 pe 1 aprilie, a fost când mă duceam la Teo împreună cu prietenii mei de la Cassa Locco și viitorul meu impresar. Cassa Locco tocmai lansa un nou album și pentru că din întâmplare era 1 aprilie s-au gândit fix în momentul cînd am ajuns în Buftea să îi facă doamnei Trandafir o surpriză magică. Vă spun doar că surpriza a fost atît de magică încât oamenii aceia și-au dorit să mă cunoască mai bine.
Ești membru al International Brotherhood of Magicians (Frăția Internatinala a Magicienilor), cea mai mare organizație de magie cu sediul în Statele Unite. Tu ca maestru magician ai fost impresionat de un număr de magie al unui brother din frăție? Ce reprezenta acel număr de magie?
Cum spuneam David Copperfield fiind membru al IBM am fost    impresionat de toate numerele lui de magie. Țin minte că primul număr pe care l-am văzut la Copperfield a fost când a reușit să aducă la suprafața apei în zona triungului Bermude o navă dispărută cu mulți ani în urmă. A fost incredibil. Țin minte și acum că am avut sentimentul că văd un film documentar nu un număr de magie.
Dacă ar fi fost să nu alegi să devii ceea ce ești acum, ce anume ți-ar fi plăcut să faci? Un alt hobby în afară de iluzionism?
Cred că tot în zona entertainmentului rămân …de ex. DJ sau mi-ar place să lucrez în Cazino într-o echipă de supraveghere.
Fiecare job sau un hobby te schimbă sau îți poate schimba look-ul. Pe tine cum te-a schimbat iluzionismul din punct de vedere fizic?
Îți face expresiile feței într-un anumit fel… Am observat de-a lungul timpului la unii magicieni gen Copperfield ceva la fizionomia lor. E un ceva în personalitate și în fizionomie care depinde de cât de pasionat ești în ceea ce faci. Fața te trădează și când încerci să fii altcineva decât ești.
Cât de diferit este Johannes cel după scenă față de Ionuț cel de acasă?
Practic eu sunt la fel doar că pe scenă toate sentimentele îmi sunt amplificate. Pe scenă mă simt cel mai bine. Aici toate visele mele legate de magie se materializează și pentru cîteva minute par a fi un personaj fantastic care levitează sau care dispare misterios, care merge pe apa etc. Dar pînă la urmă eu sunt sincer față de publicul meu, adică nu încerc să fiu altcineva decît sunt în realitate. De exemplu eu nu îmi dreg glasul. Și nici nu îmi schimb felul de a fi pentru a părea altfel decît sunt. Îl păcălescîn mod cinstit 🙂 Văd câteodată oameni de afaceri care atunci când răspund la telefon au deodată alt ton și alt accent ca și cum ar avea loc un fel de transformare sau persoane publice care chiar sunt altfel pe scenă. Cred cu tărie că în acea clipă nu ești sincer cu cei care te privesc.  
Ți-ai pus de multe ori viața în pericol prin numerele tale de magie. Au existat momente în care te-ai temut că nu vei reuși să supravetuiesti?
Deși toate sunt niște iluzii ele sunt foarte aproape de realitate și, pentru că publicul din ziua de azi vrea din ce în ce mai mult, această linie dintre real și ireal este din ce în ce mai subțire. Atunci
totul devine foarte riscant. Eu am visat  mereu, din clipa în care m-am îndrăgostit de magie, la fapte mari și nu m-am mulțumit doar cu trucurile mărunte, de altfel foarte interesante. M-am imaginat mereu în momente incredibile și chiar periculoase. Este ceva foarte nebunesc să convingi niște oameni normali la cap să te îngroape de viu apoi să îți chemi mama să ia parte și ea la acest tablou sinistru, dar este ceva ce te împinge să faci asta… Un fel de curaj amestecat cu teribilism și ceva inconștiență dar nu prea multă 🙂 Oamenii au aspirat mereu la fapte incredibile, la levitație sau teleportare… Într-o zi va fi cu siguranță posibil. Am ajuns la concluzia că orice e posibil. Vedeți că multe lucruri din filmele SF mai vechi s-au cam împlinit. E posibil ca într-o bună zi să se întâmple ceea ce am văzut în Avatar, adică să îți muți memoria cu tot cu conștiință într-un alt corp.
Puținul timp care îți rămâne între spectacole și emisiuni cum îți place să îl petreci?
Păi îmi place să navighez pe net după fel de fel de documentare și după muzică pentru că muzica mă inspiră foarte mult în ceea ce fac sau în ceea ce creez. Bineînțeles merg cu prietenii în cafenele sau în cluburi unde aproape întotdeauna va exista cineva să mă roage să îi arăt ceva 🙂 sau care mă întreabă cât de adevărat este tot ceea ce fac ..etc.
Ai fost vrodată privit ciudat de cei din jurul tău pentru că ești și faci ceva diferit și extraordinar?
Da dar de obicei oamenii privesc cu admirație și curiozitate …nu în sensul rău al cuvântului ciudat.  Mă amuză momentele în care ajung ca un om normal de ex. la un mic rând la benzinărie sau mă rog în alte locuri și oamenii își dau coate spunându-și că uite-l mă pe ăla care merge pe apa :).
Care sunt calitățile pe care consideri tu că le ai, calități care te-au ajutat să devii ceea ce ești acum?
Multe lucruri sunt importante atunci când vrei să ajungi iluzionist… Este important să poți capta atenția oamenilor ca un adevărat vrăjitor atunci când povestești ceva , trebuie să ai un simț al umorului dezvoltat , trebuie să ai o putere mare de convingere , trebuie să ai o condiție fizică destul de bună dacă ești interesat de experimentele periculoase , trebuie să ai o atenție distributivă și o mare îndemânare, trebuie să faci din suflet magia și să îți lași amprenta personală pe fiecare experiment pentru a fi unic …trebuie să ai un curaj nebun și o doză mare de nebunie iar lucrurile acestea se fac prin sacrificii adică prin punerea carierei pe primul loc așa cum am făcut eu mereu.
Unde te putem vedea în perioada următoare?
Sunt în fel de fel de evenimente private în general sau în evenimente publice în mall-uri  dar chiar zilele aceste sunt în câteva cluburi din București.

Interviu de Ela Moineagu

Despre Ela Moineagu

Manager Imagine & Brand, ne lăudăm cu Revista Imagine & Brand, Agenția de P.R. si librăria Imagine & Brand. Blogăresc pe: blogulimaginesibrand.wordpress.com și administrez: www.imaginesibrand.ro. Organizez împreună cu echipa Imagine & Brand campanii umanitare și în curând lansăm ziarul online marca Imagine & Brand.

Lasă un comentariu

