Țigara electronică versus țigara clasică

Ehe, s-au dus vremurile reclamelor la televizor la Marlboro și Kent, cam printre primii dezvoltatori ai mass-media alături de alte companii mai mari, gen Coca-Cola. Acum mulți dintre noi fumătorii, pufăim din țigara electronică fără spor cu bateria de rezervă în buzunar și tutunul lichid în poșetă.
Îmi amintesc cum un tip odată mi-a spus că mirosul de tutun de calitate și de parfum scump îi produce în imaginația lui un sex-appeal la femei. Tutunul înainte nu mai făcea atâta revoltă în rândul medicilor și atâta haz în rândul legislației. Puteai fuma liniștit în restaurant fără ca ceilalți să te privească de parcă ai făcut o crimă.


Un alt tip revoltat, pe atunci fumător, de anul asta s-a lăsat de fumat. Făcea tam-tam pe tema interzicerii fumatului în restaurant pe motiv că dacă cel de lângă masa lui nefumător fiind dacă pleoscăie în timp ce mănâncă și el este deranjat de pleoscăitul lui, să îi fie și lui interzis pleoscaiala în restaurant. Eu am fost de accord, pleoscaiala îți poate strica apetitul și îți poate pune nervii la încercare, dar prieteni asta este, încet, încet vom fi înlăturați din societate și trebuie să optăm pentru calea electronică.
M-am gândit că în timp vom face și sex electronic pentru că stricăm paturile, apoi scârție, apoi deranjăm vecinii, apoi trebuie să cumpărăm alt pat, tăiem copaci, facem lemne, etc. V-ați prins de idee!
În mare parte sunt de accord cu stilul de viață sănătos, nu de alta dar dacă nu murim din cauza țigărilor, murim din cauza sărăciei, deci nu vă faceți griji că vom trăi veșnic. Iar dacă de la țigara electronică vă doare în gât și vă intoxicați cu lichidul tutun care apropos scrie și pe el că este toxic la atigere sau înghițire, în caz că nu ați citit instrucțiunile, nu vă alarmați! Este doar un semn că ați făcut alegerea corectă. Țigara electronică, fie ea mai sănătoasă sau nu, nu e bai, mi-am luat și eu una și mai fac pe interesanta pufăind din ea.
Mai mult decât campaniile astea anti-fumat mă enervează campaniile prin reclamele acelea informaționale prin care ne spune să nu mâncăm multă sare, zahăr și nu mă știu ce alte tâmpenii, care le difuzează televiziunile de nenumărate ori pe zi. În loc să alocați bani pentru spoturile astea mai tăiați-ne din salarii și scumpiți zahărul ca renunțăm de bună voie și nesiliți de nimeni la el sau puteți aloca bugetul pentru subtritare pentru surdo-muți că doar pe la televiziunea națională am mai văzut la o emisiune sau două așa ceva. Nu știu care este inventatorul țigării electronice dar cred că marii producători de țigări trebuie să se reprofileze în următorii ani. Efectul turmă funcționează și chiar la nivel înalt. Ce or spune autoritățile și guvernul: cumpărați-vă voi prieteni țigară electronică ca să muriți sănătoși de foame.
Prin acest text nu vreau să se înțeleagă susținerea și instigarea la opțiunea de a fuma în continuare, fiecare are posibilitatea să opteze pro sau contra tutun.

Despre Ela Moineagu

Manager Imagine & Brand, ne lăudăm cu Revista Imagine & Brand, Agenția de P.R. si librăria Imagine & Brand. Blogăresc pe: blogulimaginesibrand.wordpress.com și administrez: www.imaginesibrand.ro. Organizez împreună cu echipa Imagine & Brand campanii umanitare și în curând lansăm ziarul online marca Imagine & Brand.

  1. Tehnologia isi face simtita prezenta in toate domeniile,deci de ce nu si aici?eu personal nu sunt de acord nici cu tigarile electronice nici cu cele clasice in locurile publice, sau mai ales pe strada. Dar fiecare are parerea lui.

  2. Andrei Roman

    Felicitari pentru alegerea ta de a fi nefumator pe viata! Este intr-adevar destul de urat sa ajungi intr-un restaurant si sa iesi din el mai afumat ca un salam de vara.

    Eu personal ma laud cu faptul ca n-am atins in viata mea o tigareta 🙂

  3. Octav

    Viziunea unei fumatoare :p Apropo, sa vezi ce misto e intr-un restaurant sau intr-o cafenea cand mananci sau bei ceva, si prin orificiile nazale iti intra parca tot fumul de tigare din lume.. Desigur, viziunea unui nefumator pe viata 🙂

Lasă un comentariu

