Interviu cu Ionuț Mistode

1. Maestre, am auzit despre tine lucruri minunate și te-am văzut evoluând extraordinar de frumos în competiții. Am trăit alături de tine toți românii pasionați de motoare emoțiile fiecărei competiții și ne-am bucurat împreună la fiecare realizare pe care ai obținut-o, poți să ne spui când a început pasiunea ta pentru motoare și desigur pentru acest sport?
Cred că e mult spus „maestre” e un cuvânt care se potrivește oamenilor cu multe realizări din zona artei, mă simt onorat să mi se spună așa. De mic am fost atras de idea de a deveni pilot de curse, doar că până în 1999 mă gândeam doar la raliuri. În acel an am văzut prima cursă de motociclism și a fost ca o dragoste la prima vedere. După ce am văzut cursa nu știam decât că trebuie să ajung și eu pe linia de start.
2. Dacă poți să ne prezinți pe scurt drumul pe care l-ai parcurs tu pentru a transforma pasiunea ta pentru motoare dintr-un sport într-o profesie?
Drumul e același în orice sport și presupune să pui pasiune în ceea ce faci, să ai un mod de viață mai disciplinat, să nu uiți de antrenamentele fizice și datorită situației economice de la noi, a trebuit să fac eforturi financiare pentru a putea concura.


3. Ce ai recomanda unui adolescent care vrea să înceapă o carieră în acest domeniu?
În sporturile cu motor este nevoie de bani pentru antrenamente, din cauza asta toți tinerii încearcă să găsească un sponsor fără de care li se pare imposibil să ajungă piloți. Problema este că nici un sponor nu va susține pe cineva care nu are rezultate. Așa că începutul trebuie să fie pe propriile forțe. Cu o motocicletă cât mai mică se pot face antrenamente pe circuitele de karting. Dacă există pasiune și talent sigur vor apărea și oameni care să ajute și după un an, doi, sponsorii.
4. Avem mulți sportivi de succes în România care au făcut față multor competiții interne și internationale. Avem sportivi care au făcut istorie sau care au schimbat istoria sportului în România și în toată lumea, de ce crezi că, ținând cont de toate aceste aspecte, totuși cel mai promovat sport în România este fotbalul? ( patronii cluburilor de fotbal sunt la știri frecvent și pe paginile principale ale ziarelor, jucătorii de forbal apar peste tot cu interviuri și scandaluri).
Fotbalul este un sport ușor de promovat în rândul maselor. Regulile sunt simple, se poate practica de către orice pustia… dacă nu era fotbal era alt sport de echipă, cum este în America basketul sau fotbalul american. În Anglia, Japonia, motociclismul este un sport mult mai apreciat datorită faptului că oamenii au o înclinație mai mare către tehnică. Cât despre celelalte sporturi, cred că lipsa de interes este datorată faptului că nu există suficienți oameni pasionați ai acestor sporturi, cu putere de decizie în massmedia și în administrația statului. Și ar mai fi un motiv, cred că și foarte puțini români fac sport, majoritatea consumă ce li se oferă la tv.
5. Și o a doua întrebare legată de acest subiect: crezi că românii nu știu să aprecieze un sport dacă nu provoacă scandaluri și bârfe sau presa este cea care promoveaza mai mult intriga decât realizările noastre ca români în sport?
Poate că nivelul publicului majoritar impune o asfel de abordare pentru o audiență cât mai mare, dar cred că jurnaliștii exagerează, pe lângă faptul că e mai ușor să scrii o bârfă decât să ai un subiect interesant din domeniul sportului. Cred că oamenii vor să afle mai multe despre modul de antrenament al sportivilor, cât de departe pot să ajungă cu pregătirea fizică, în cazul sporturilor cu motor sunt interesați de informații tehnice și normal o parte a publicului este interest cât de curtați sunt sportivii sau sportivele de admiratori de sexul opus… dar să aflăm ce mașină și-a mai cumpărat prietena unui fotbalist nu este decât o știre mondenă.
Sunt convins că dacă ar fi promovat mai puternic motociclismul ar crește foarte mult și interesul spectatorilor.
6. Care este ocupația ta în afară de motoare în prezent? Mai ai un alt hobby, un job sau o profesie?
Sunt implicat în dezvoltarea competiției Dunlop Romanian Superbike. Ca pilot fac sport cam 2 ore pe zi pentru a mă menține în formă. Din când în când ofer și lecții de pilotaj celor care vor să se perfecționeze și mă ocup și cu grafica 3D și editare video când am timp.
7. Care a fost cea mai importantă competiție de motoare la care ai participat?
Bol d’or 2011 24 ore – Campionatul Mondial de Anduranță, este cea mai importantă cursă la care am luat parte, 100.000 spectatori în tribune. A fost cea mai grea competiție la care am participat. 3 piloți, la fel ca la ștafetă, a trebuit să pilotăm timp de 24 ore.
8. Care a fost cea mai mare realizare, din punctul tău de vedere, până în prezent, în urma competițiilor la care ai participat?
Cel mai bun rezultat a venit tot la Campionatul Mondial de Anduranță, etapa de la Doha 2010 unde împreună cu echipă Suzuki Serbia ne-am clasat pe locul 10.
9. Prezintă-ne un scurt istoric al RoSBK pentru cititorii mai puțin cunoscători în acest domeniu.
Romanian SuperBike s-a născut din necesitatea piloților români de a concura în condiții normale practicării acestui sport. Până la apariția acestei competiții singura alternativă a piloților români era să alerge la cursele organizate pe aeroport, în condiții precare. În 2007 s-au organizat 3 competiții de sine stătătoare pe circuitul Serres din Grecia, iar din 2008 a apărut RoSBK sub formă de campionat cu 6 etape. La început nivelul nu avea cum să fie prea ridicat, dar am ajuns acum să avem mai mulți piloți care s-au antrenat în cadrul RoSBK și au rezultate bune și în competițiile de nivel European și Mondial. Circuitele pe care se desfășoară această competiție se află în țările apropiate României, Brno este circuitul cel mai cunoscut, unde piloții români au posibilitatea să își compare performanțele cu cele ale lui Valentino Rossi sau ale celorlalți piloți din MotoGP sau World SBK. Nu în ultimul rând RoSBK este gândit să ofere motocicliștilor amatori posibilitatea să își descarce adrenalina într-un cadru organizat, fără riscurile pe care și le asumă pe drumurile publice.
10. Poți să ne prezinți primele trei cele mai importante dorințe pe care vrei să ți le îndeplinești în următorii ani în viața ta profesională și personală?
Profesional nu vreau decât să merg înainte, să avansez și asta mă va duce cu siguranță la competiții tot mai puternice. Tot mai mult mă gândesc la o școală de pilotaj, ideală lângă un circuit construit în România. …și ca orice om normal vreau să am o familie frumoasă.
Mulțumesc!

Interviu de Ela Moineagu

Anunțuri

Despre Ela Moineagu

Manager Imagine & Brand, ne lăudăm cu Revista Imagine & Brand, Agenția de P.R. si librăria Imagine & Brand. Blogăresc pe: blogulimaginesibrand.wordpress.com și administrez: www.imaginesibrand.ro. Organizez împreună cu echipa Imagine & Brand campanii umanitare și în curând lansăm ziarul online marca Imagine & Brand.

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: