Skoda Octavia vRS – Recenzie

Daca ai fi calatorit inapoi in timp cu 20 de ani si ai lua cu tine o Skoda Octavia vRS cu 170 de cai putere proveniti din spectaculosul motor cu patru camere de ardere avand un volum de numai 2 litri, nu numai ca oamenii din acea perioada ar fi dati pe spate de puterea si cuplul motorului dar nu le-ar veni sa creada ca functioneaza de fapt cu „rudimentarul” si „vascosul” var al benzinei – motorina. Antifonarea, galeriile de evacuare, finetea si rafinamentul cu care se tureaza voios conform ritmului piciorului tau drept si forta cu care trage, ar putea duce pe gazdele noastre arhaice cu gandul la cel putin un motor V6 pe benzina.

Varianta de fata, diesel (sau TDI, daca faci parte din Grupul Volkswagen), compromite fin echilibrul distributiei greutatii intre cele doua punti ale masinii si cei 30 de cai putere de care beneficiaza Octavia vRS pe benzina (sau TSI din motive evidente), dar rasplateste cu varf si indesat atunci cand vei observa consum mediu de doar 6 litri pe 100 de kilometri si usurinta cu care poti depasi aproape orice intr-un mic sprint intre semafoare avand un cuplu imens de 350 Nm comparat cu cei 280 Nm ai motorului pe TSI.

Mentalitatea cel putin ciudata in care a fost gandita aceasta masina devine evidenta cand se observa capacitatea ei de a-ti creste pulsul, comparata straniu cu volumul portbagajului. Sau imaginea de masina domolita a unui familist ce si-a indeplinit scopul biologic si si-l conduce linistit la scoala, iar apoi conduce inapoi spre casa ca un turbat ce se lepada de frustrarile crizei varstei mijlocie, intr-o masina cu un eleron imbinat foarte reusit in limbajul de design al masinii. Foarte putine automobile mai au capacitatea de a satisface personalitatile duale ale soferilor cotidieni. Exista o linie foarte fina intre o suspensie tare, sportiva si una moale, confortabila. Sau intre motor puternic dar insetat si unul lipsit de viata dar care este bland cand vine vorba de portofelul tau. Sau intre un design nonconformist cu eleroane si praguri extravagane ce aproape ating asfaltul si un design conservator ce construieste o impresie foarte buna viitorului tau socru ce traieste la munte si ai nevoie si de o masina cu garda la sol mai elevata.

Cand am vazut noua Skoda Octavia vRS, primul cuvant ce mi-a trecut prin cap a fost „compromis”. Un cuvant rautacios ce nu face sub nici o forma dreptate masinii. Insa, dupa experientele mele cu aceasta „Alba ca Zapada” tind sa cred ca mai potrivit ar fi cuvantul „echilibru” …desi in contextul nebunie versus normalitate.


Anunțuri

Despre Andrei Roman

Pot spune despre mine, cu maximă modestie și aroganță că sunt un tânăr obișnuit cu o inteligență neobișnuită, un aspect ciudat, o credință incatalogabilă, o ambiție nemărginită, o inimă enormă, un suflet pașnic, o filozofie echilibrată și echidistantă față de toate și toți. Cunosc multe dar incomparabil de puține comparativ cu ceea ce mi-aș dori să știu, infinit mai multe. Prețuiesc înțelepciunea, dreptatea, obiectivitatea față de adevărul acceptat de societate și subiectivitatea susținută până-n pânzele albe cu argumente valide, alese cu inteligență. Doresc iluminarea spirituală și, în același timp, raționament înpământat. Doresc și ofer iubirea semenilor, respectul, onoarea și prețuirea adevăratelor valori.

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: